کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
“شب یلدا” در کتابخانه کودکان و نوجوانان ۱۳۸۹
به مناسبت "شب یلدا" جشنی برای اعضای کتابخانه کودک و نوجوان در تاریخ ۱/۱۰/۸۹ توسط خانم ها آرمین، اقلیدس و چلبی، در دو گروه سنی برگزار شد.
گروه سنی الف:
خانم اقلیدس برای این گروه سنی، با در دست داشتن یک ماه و یک خورشید، داستان "عشق ماه به خورشید" را گفتند. در این داستان ماه عاشق خورشید می شود و می خواهد او را ببیند اما هر شب آنقدر منتظر می ماند تا خوابش می برد. تا اینکه روزی به یکی از ستاره های آسمان سفارش می کند به خورشید بگوید که ماه می خواهد او را ببیند و خورشید نیز پیغام می فرستد تا در شب یلدا همدیگر را خواهیم دید. در این روز از سال ماه و خورشید همدیگر را ملاقات می کنند و با هم صحبت می کنند.به همین خاطر خورشید صبح دیرتر از همیشه طلوع می کند و شب یلدا طولانی ترین شب سال می شود. سپس قصه "دختر نارنج و ترنج" برای بچه ها گفته شد. شعرهایی درباره "انار" و "تولد خورشید" نیز خوانده شد و بچه ها بعد از بازی اتل متل و پذیرایی خانه کتابدار را ترک کردند.
گروه سنی ب، ج، د:
خانم ها آرمین و چلبی در این برنامه، فعالیت های زیر را انجام دادند:
۱- آشنایی با تاریخچه شب یلدا، ننه سرما (دیو سرما)، ایزد مهر (میترا) و جنگ بین اهورامزدا و اهریمن ۲- پخش موسیقی جنگل ۳- گفتن قصه "دختر نارنج و ترنج" 4- کلاژ با کاغذهایی که عکس یک نارنج روی آن بود و آموزش غیرمستقیم مفهوم وتر، قطر، شعاع، محیط دایره، مساحت دایره و مرکز دایره ۵- بازی تقویت تمرکز و حافظه به این صورت که به بچه ها کاغذهایی داده می شد که روی آن ها چند کلمه هم ریشه نوشته شده بود و آن ها باید این کلمه ها را سریع می خواندند و بدون غلط تکرار می کردند. ۶- بیان آداب و رسوم شهرهای مختلف مانند فال کوزه همدان، خرمهره میان شیرینی در لرستان و…
نظرات شما