بورد دلخوشي اين روزها-بهمن

بورد بهمن ماه خانه كتابدار با عنوان "دلخوشي اين روزهاي شما چيست؟"

و اما پاسخ هاي شما:

كلاس هايم و مدرسه است و كتاب خواندن

پسرم كه هر روز بزرگ تر مي شود و كلمات تازه مي گويد 🙂😉

بازي كردن با پلي استيشن PS4

بروم به پارك و وسايل برقي سوار شوم

درس هايم و كتاب خواندن آهنگ فيلم بازي

دل خوشي اين روزهاي من فقط خواندن كتاب مي باشد.

ام كودكانند، بزرگان فردا

اعتقاداتم، خانواده ام، دوستانم

دلخوشي من اميرمحمد و پرگل

بازي

درس بخوانم و بازي كنم، مهربان باشم

به درس هايم و پسرخاله ام

شهربازي، به بازي، عروسك بازي

درس خواندن، فيلم ديدن، كتاب خواندن

من دوست دارم مشق هايم را يكي ديگر بنويسد

كتاب خواندن

دوستان مهربانم كه هواي من را دارند

با درس، مشق و بازي

درس بخوانم، مهرباني و بازي

بدبختي هاي مدرسه

مشق

كتاب، آشپزي، موسيقي

دلخوشي خيلي زياد عالي

برق چشماي بارانا، لبخند سرشار از شادي اش

حل شدن موقت استرس هام، ورزش، دوستانم، كاردستي

همه دوستانم

كتاب، آهنگ هاي لپتاپ، فيلم

كارگاه مادر و كودك (كتابخواني و مهارت هاي زندگي)

خانه كتابدار كودك و نوجوان برگزار مي كند: كارگاه "مادر و كودك" (با محوريت كتاب و كتابخواني و آموزش مهارت هاي زندگي) با تسهيلگري خانم مينا حبيب نژاد

١- گروه سني : ٤ تا ٦ سال 

روزهاي يكشنبه ساعت ١٤:١٥ الي ١٥:١٥

٢- گروه سني: ٢ تا ٤ سال 

روزهاي يكشنبه ساعت ١٥:٣٠ الي ١٦:٣٠ 

٨ جلسه 

(شروع دوره از يكشنبه ٢٢ دي تا يكشنبه١١ اسفند)

براي ثبت نام با كتابخانه كودك تماس حاصل فرماييد.

كارگاه قصه گويي ديجيتال

نشست "داستان گویی دیجیتال، رسانه‌ای در خدمت پرورش مهارت‌های شناختی نوجوانان"در شورای کتاب کودک: این نشست با هدف معرفی رسانه داستان گویی دیجیتال در خدمت پرورش شناخت اجتماعی نوجوانان برگزار می‌شود:

محورهای نشست:

  • داستان گویی دیجیتال چیست؟
  • داستان گویی دیجیتال نسبت به انواع دیگر روایت گری و شیوه های مختلف بیان چه جایگاهی دارد؟
  • اهمیت داستان گویی دیجیتال در پرورش نقش شناخت اجتماعی در چیست؟
  • چرا مهم است که امکانات شبکه‌های دیجیتالی برای رونق فضای گفتگو و یادگیری مشارکتی نوجوانان استفاده کنیم؟
  • چطور می‌توانیم از داستان گویی دیجیتال برای آموزش موثرتر بهره ببریم؟
  • و تجربه بومی سازی شده داستان گویی دیجیتال در ایران: گروه قصه گویی دیجیتال شهرزاد

ارائه دهنده: لاله خسروی پژوهشگر حوزه روایت گری دیجیتال و عضو گروه قصه گویی دیجیتال شهرزاد.

مکان: کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک

زمان: ۱۸ دی ۱۳۹۸- ساعتی ۱۶ الی ۱۷:۳۰.

جشن يلدا ٩٨ در خانه كتابدار

خانه كتابدار كودك و نوجوان برگزار مي كند: ويژه برنامه شب يلدا با حضور خانم ها قويدل، غديري و مسعودي (اعضاي گروه ترويج خواندن شوراي كتاب) زمان: چهارشنبه ٢٧ آذر براي گروه سني ب و ج ( ٧ تا ١٤ سال) ساعت ١٥ الي ١٦:٣٠

داستان ما

داستان ما

داستان ما

در خیابان ولیعصر که قدم بزنید کمی بالاتر از منیریه، سر خیابان اسدی منش که برسید، تابلوی نارنجی رنگی می بینید، “خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن”. مسیر را ادامه بدهید تا وارد کوچه دهستانی شوید.

خانه سرخ آجری رنگ پیداست، با تابلویی کوچک به نام “خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن”

۱۴ اسفند ۱۳۸۳، روز نیکوکاری، بود، که “خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن” متولد شد و فعالیت خود را وابسته به شورای کتاب کودک (www.cbc.ir) آغاز کرد. به خواندن فکر می کرد و می خواست کودکان و نوجوانان و خانواده ها با لذت خواندن آشنا شوند و آن را در زندگی خود همراه داشته باشند.

خانه کتابدار با سه کتابخانه کودک، نوجوان و خانواده با حدود ۱۸۰۰۰ منبع، پایگاهی شد برای پیاده کردن ایده هایی که افراد را درگیر فرآیند “خواندن” بکند.

این خانه از سوی مهندس ایوب موحدی پور و ملیحه پیشداد، برای فعالیت های فرهنگی-هنری به ویژه “خواندن و ادبیات کودک” برپا شد.

شورای مدیریت و کمیته کتابداری طراحی و سازماندهی اصلی فعالیت های کتابخانه را به عهده دارد. خانم ها نوش آفرین انصاری، ثریا قزل ایاغ، اشرف امینی، فرزانه طاهری، ملیحه پیشداد و آقای محمد هادی محمدی، آغازگر راه بودند و در دوره های مختلف تا به امروز خانم ها نسرین دخت عماد خراسانی، فرزانه اخوت، عاطفه سلیانی، ناهید جباری این شورا را هدایت و راهبری کرده اند.

پس از آنکه کتابخانه کودک تاسیس شد و بچه ها از محله منیریه و سایر نقاط تهران به کتابخانه ی شاد و رنگارنگ اینجا سرزدند، پدر و مادرها هم راهی شدند. این شد که کتابخانه خانواده هم به کمک حامیان و طرح سهام رشد، راه اندازی شد. حالا نوجوانان آمدند که کتابخانه کودک، کودکانه است و کتابخانه خانواده سنگین و ما کتابخانه ویژه خود را می خواهیم. پس کتابخانه نوجوان هم راه افتاد.

مگر می شد خواندن با این همه کتاب بدون فعالیت های ترویجی باشد. بسیاری از مروجان و مربیان ادبیات کودک و ترویج کتابخوانی از گروه های ترویج شورا و دیگر نهادهای مدنی، با ایده ها و خلاقیت خود، حضور مراجعه کنندگان در فضایی به نام کتابخانه را سامان دادند.  این شد تجربه ای متفاوت از یک کتابخانه که می تواند محلی برای ایده های نو، مشارکت اجتماعی بچه ها و گروه های مختلف باشد.

در کنار همه این فعالیت ها که به صورت داوطلبانه انجام شده است؛ همراهان مشتاقی نیز با حمایت های مالی خود در شکل گرفتن چنین فضایی، سهیم بوده اند.

حالا که خلاصه ای از داستان ما را خواندید، می توانید به لینک کتابخانه ها، برنامه و قصه های ترویج بروید و به جریان “خانه” بپیوندید.

 

 

اخبار مرتبط
در خبرنامه ما عضو شوید :