کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
گزارش سیزدهمین دوره کارگاه کتابداری
سیزدهمین دوره کارگاه آشنایی با ادبیات کودکان، ترویج خواندن و نقش کتابدار و کتابخانه، در تاریخ ۲۴/۱۰/۹۱ ، در خانه کتابدار آغاز شد.
در اولین جلسه این کارگاه خانم نوش آفرین انصاری به معرفي شورای کتاب کودک، فرهنگنامه كودكان و نوجوانان و خانه كتابدار پرداختند. در بازديد شركت كنندگان كارگاه از خانه كتابدار، خانم الهه عسكري كتابخانه خانواده و خانم مينا رمضاني كتابخانه كودك و نوجوان را معرفي نمودند. سپس خانم فرزانه اخوت به بیان تجربیات ترویجی خود دربارهی راه اندازی، تجهیز و سازماندهی کتابخانه های مناطق محروم پرداختند.
در دومين جلسه خانمها آرمين و نكويي به تاريخچه قصه گويي، ادبيات شفاهي، اهداف و شيوه قصه گويي پرداختند. همچنين در مورد ويژگيهاي قصه خوب و شرايط قصه گو نيز صحبت شد.
در جلسه سوم خانمها دباغ و مقدم به شرح اهداف و شيوه كتابخواني براي كودكان و نوجوانان پرداختند. سپس در مورد نقش كتابدار در ترويج كتابخواني بحث و گفتگو نمودند.
در چهارمين جلسه آقای مسعود ناصری دربارهی شناخت، چگونگی مراحل رشد و ویژگی مخاطب کودک و نوجوان بحث و گفتگو کرد.
در پنجمين جلسه ابتدا شركت كنندگان بازديدي از بخش هاي كودك و نوجوان، تهيه كتابهاي گويا و بريل، مخزن و بخش مرجع كتابخانه حسينيه ارشاد داشتند و سپس خانم مهرناز خراسانچي به مبحث فهرست نويسي توصيفي پرداختند.
جلسه ششم در كتابخانه حسينيه ارشاد برگزار گرديد و خانم مهرناز خراسانچي به مبحث فهرست نويسي تحليلي و آموزش كار با ابزار فهرست نويسي پرداختند و همچنين سايت كتابخانه حسينيه ارشاد و كتابخانه ملي را معرفي کردند.
در جلسات هفتم و هشتم كارگاه خانم شکوه حاجي نصرالله به موضوع ادبیات کودک، انواع و ویژگی های آن پرداختند و درباره داستان، تألیف و ترجمه، بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات کهن و کلاسیک ایران، شعر، کتاب های غیر داستان: زندگینامه، دانش اجتماعی، علمی، هنر، بازی و سرگرمی و کتاب های فلسفه برای کودک و نوجوان صحبت کردند.
در نهمين جلسه، آقای دکتر حسین شیخ رضایی به اهمیت، فایده، روش ها، مراحل و ابزار مستند سازی و انواع گزارش نویسی پرداختند.
در دهمين جلسه، خانم مينا رمضاني روشهاي فراهم آوري منابع مناسب در كتابخانه كودك و نوجوان را توضيح دادند و همچنين خدمات عمومي كتابخانه كودك و طرح سبد خواندن در مدارس را شرح دادند. سپس خانم اولدوز علي اقدم خدمات ميز امانت، كار مرجع و چگونگي ارتباط صحيح با مراجعه كنندگان را در كتابخانه كودك شرح دادند و در انتها خانم الهه عسكري به معرفي كتابخانه خانواده، خدمات عمومي كتابخانه و طرح سبد خواندن در خانواده پرداختند.
در اختتاميه شركت كنندگان از دومين نمايشگاه و فروشگاه مادران خانه بازديد نمودند و ضمن پذيرايي گواهينامه پايان دوره را از خانم پيشداد دريافت کردند.
نظرات شما