کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
گزارش چهاردهمین دوره کارگاه کتابداری
چهاردهمین دوره کارگاه آشنایی با ادبیات کودکان، ترویج خواندن و نقش کتابدار و کتابخانه، در تاریخ ۳/۶/۹۲ در خانه کتابدار برگزار شد.
در اولین جلسه کارگاه خانم نوش آفرین انصاری به معرفی شورای کتاب کودک، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان و خانه کتابدار پرداختند. خانم پروین فخاری نیا فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را معرفی نمودند. سپس خانم ها فرزانه اخوت، آذر جباری و شهرزاد محجوب به بیان تجربیات ترویجی خود درباره راه اندازی، تجهیز و سازماندهی کتابخانه در مناطق محروم به ویژه روستای گونجیک تبریز پرداختند. این جلسه در شورای کتاب کودک برگزار گردید.
در دومین جلسه آقای مسعود ناصری درباره شناخت، چگونگی مراحل رشد و ویژگی مخاطب کودک و نوجوان بحث و گفتگو کرد.
در جلسات سوم و چهارم کارگاه خانم شکوه حاج نصراله به موضوع ادبیات کودک، انواع و ویژگی های آن پرداختند و درباره داستان، تألیف و ترجمه، بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات کهن و کلاسیک ایران، شعر، کتاب های غیرداستان: زندگینامه، دانش اجتماعی، علمی، هنر، بازی و سرگرمی و کتاب های فلسفه برای کودک و نوجوان صحبت کردند.
در پنجمین جلسه خانم ها دهقانی و وکیلی به تاریخچه قصه گویی، ادبیات شفاهی و نوشتاری، ساختار قصه، فرق قصه و داستان پرداختند. همچنین در مورد ویژگی های قصه خوب و شرایط قصه گو نیز صحبت شد و به صورت عملی چهار قصه اجرا شد.
در ششمين جلسه خانمها آرمين و نكويي در مورد نقش كتابدار در ترويج كتابخواني بحث و گفتگو نمودند. سپس به شرح اهداف و شيوه كتابخواني براي كودكان و نوجوانان، شيوههاي بلندخواني و انتخاب كتاب مناسب پرداختند.
هفتمين و هشتمين جلسه خانم فاطمه مرتضايي فرد به مبحث فهرست نويسي توصيفي و تحليلي و آموزش كار با ابزار فهرستنويسي پرداختند و همچنين نحوه كار با cd كتابشناسي ملي را آموزش دادند.
در نهمين جلسه، آقای دکتر حسین شیخ رضایی به اهمیت، فایده، روش ها، مراحل و ابزار مستند سازی و انواع گزارش نویسی پرداختند.
در دهمين جلسه، خانم اولدوز علي اقدم كتابخانه نوجوان و بخش كودكان با نيازهاي ويژه را معرفي نمودند و همچنين نحوه برگزاري جشنها و مناسبتها و طرح سبد خواندن در مدارس را شرح دادند. سپس خانم مينا رمضاني روشهاي فراهم آوري منابع مناسب در كتابخانه كودك و خدمات عمومي كتابخانه كودك را شرح دادند. در ادامه خانم الهه عسكري به معرفي كتابخانه خانواده، خدمات عمومي كتابخانه و طرح سبد خواندن در خانواده پرداختند. در انتها شركت كنندگان از كتابخانه خانواده و كتابخانه كودك بازديد نمودند.
در اختتاميه شركت كنندگان ضمن پذيرايي گواهينامه پايان دوره را از خانم پيشداد دريافت نمودند.
نظرات شما