کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
گزارش كارگاه هنر و كودك
كارگاه هنر و كودك با هدف كار با حواس و شناخت از طريق مواد، دقت ديد در بازي ساخته شده از آثار خود كودكان و تعامل كودكان در بازي و تجربه رنگ براي گروه سني الف توسط خانم اقليدس در خانه كتابدار برگزار شد:
جلسه ۹۴/۳/۱۶: قبل از پرداختن به فعاليت، پازلي كه در جلسه قبل از آثار گروهي كودكان پيش روي خود آنان آماده نموده بوديم را در دسترس آنها گذاشتم و با تعامل با يكديگر پازل را كامل كردند. يك معرفي كتاب براي مادران داشتم، كتابي جديد درباره تعامل رنگ ها بود.موقع كشيدن نقاشي، بر تابلوي دست ساخته كودكان كه با خمير بي رنگ تدارك ديده بودم فرارسيد و قلمو و گواش را در اختيارشان قرار دادم و هنگام نقاشي با شعري درباره دست ها شروع كردم و… . در انتها هم گفتگويي درباره كتاب با مادران داشتيم.
جلسه ۹۴/۳/۲۳: تصوير پازل كامل شده را كه جلسه پيش چيدمان كردند را كه در ابعاد ….. چاپ كرده بودم، پيش روي آنان گرفتم تا خوب نگاه كنند و از بين لكه ها و با دنبال كردن، خطوط جديدي كه پيدا شده بود جستجو كنند تا يك شكل جديد آشنا بيايد. ابتدا اميرعلي سر يك گربه را يافت كه از روي خطوط پازل دنبال كرد و يك گربه چاق را دوره گيري كرد و رنگ آميزي نمود و… و ذاستاني در مورد آن گفت و خلاصه اش را پشت نويسي كردم.
جلسه ۹۴/۳/۳۰: پس از حال و احوال پرسي، با خواندن شعري كه توجه كودك را به اجزا اندام خود جلب مي كند، خواندم. بعد راه مي رفتم و بچه ها پشت سرم مي آمدند. جلوي خود كودكان و مادرانشان رنگ نشاسته اي را با گواش در سه رنگ درست كردم. در سه رنگ بشقاب زرد و آبي و قرمز و پيش بچه ها نهادم تا با تمام كف دست بر روي كاغذ خود اثرگذاري كنند و تا حدي بازي كردند و تركيب كردند و اثر انگشت و دستشان را پيش رويشان گرفتم تا ببينيم شبيه چه مي بينند؟ كمي هم در خدمت مادران كه سوالاتي داشتند بودم.
نظرات شما