کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
گزارش كارگاه “تفكر و كودك”
كارگاه "تفكر و كودك" با هدف آموزش فكر كردن به كودكان براي گروه سني ج توسط خانم قاسمي در خانه كتابدار برگزار شد:
فعاليت اول: بچه ها ر ابا شماره ۱ و ۲ تقسيم بندي كرديم. شماره ۲ نشستند و شماره يك ها بيرون آمدند. به بچه هايي كه بيرون آمدند گفته شد كه هر وقت دوستشان شروع به صحبت كرد به چشم هايش نگاه كنند و خوب به حرف هايش گوش دهند. گروه ۲ براي دوستانشان يك خاطره تعريف كرند و آن ها (گروه يك) به دستوراتي كه به آن ها داده شده بود عمل كردند. مرحله دوم گروه ۲ بيرون آمدند و به آن ها دستورالعملي داده شد كه وقتي دوستانشان خاطره اي تعريف مي كنند، آن ها رفتارهايي مثل خميازه كشيدن، نگاه كردن به يك طرف ديگر و خلاصه توجه نكردن نشان دهند. بعد از اينكه بچه ها نقش هايشان را بازي كردند از آنها خواسته شد احساسشان را بگويند.
فعاليت دوم: بچه ها دو گروه شدند. به آنها نوشته هايي داده شد. ۴ كارت كه روي آن ها نوشته شده بود فقط شنيدن/ فقط گوش كردن/ گوش كردن و شنيدن/ گوش نكردن و نشنيدن، و يك سري نوشته هاي ديگر كه بچه ها بايد آنها را در زير هر يك از كارت ها قرار مي دادند البته با دليل، و بعد گروه ديگر روي ميز آن ها مي آمدند و آنها بايد براي دوستانشان توضيح مي دادند كه به چه دليل متن ها را تقسيم بندي كرده اند.
نظرات شما