کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
گزارش کارگاه سواد رسانه ای بازی های دیجیتال
گزارش کارگاه سواد رسانه ای بازی های دیجیتال: امروزه بازی های دیجیتال گسترش زیادی پیدا کردند. طبق آمار، فقط در سال گذشته ایرانی ها سه برابر بودجه ساخت باغ کتاب، یعنی ۹۲۰ میلیارد تومان هزینه بازی کردند و به طور میانگین در هر خانواده ایرانی یک گیمر هست.
در این شرایط، مطالعه و آموزش در مورد بازی ها اهمیت پیدا می کند.
با هدف ترویجخواندن در این مورد و آشنایی بیشتر خانواده ها و والدین با بازی های دیجیتال، خانه کتابدار کودکو نوجوان روز شنبه، سوم شهریور، کارگاه «سواد رسانه ای بازی های دیجیتال» را با ارائه محسن رزاقی، پژوهشگر رسانه های نوین، برگزار کرد.
در این کارگاه ابتدا مادران در کنار فرزندان چند بازی سالم را بازی کردند و سپس در جلسه ای مجزا، آقای رزاقی برای مادران در مورد جایگاه خاص بازی در هرم رسانه ها، ویژگی های متمایز بازی های دیجیتال، علل جذابیت، نحوه اثرگذاری، اعتیاد به بازی، خشونت در بازی و تکنیک های مدیریت بازی های دیجیتال در خانواده صحبت کردند. در نهایت مادرها و فرزندان در کنار هم قرار گرفتند و در مورد نظام رده بندی سنی بازی ها و انتخاب بازی مناسب براي آنها صحبت کردند.
نظرات شما