کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
خانم انصاري از بحران كنوني مي گويد
از “نوشآفرین انصاری” استاد پیشکسوت کتابداری و دبیر شورای کتاب کودک درخواست کردیم تا با کتابدارها از نقش خود و کتابخانههای عمومی در وضعیت بحران کنونی بگویند.
موارد مطرح شده از سوی ایشان را باهم مرور کنیم …
نقش کتابدار کتابخانۀ عمومی در شرایط بحران
پیشنهادها:
- تورق منابع پایه برای حس گیری و یادآوری رسالت (از جمله آثار ثریا قزل ایاغ، نسرین دخت عماد خراسانی، کمال پولادی …)،
- توجه به دستاوردها و تجربه های بومی،
- معرفی سمن های شناخته شده با برنامه های عمومی برخورد با بحران،
- تماس با کاربران، اعلام دوستی و حمایت و اینکه ما به عنوان «کتابدار» در کنار شما هستیم،
- پرسش از کاربران در مورد نیازهای اطلاعاتی / ادبی و حداکثر کوشش برای پاسخ به نیازها،
- اعلام کلیۀ امکانات به کاربران برای دستیابی به شکل های گویا و الکترونیک اطلاعات توجه خاص به ادبیات بزرگسال و کودک و نوجوان،
- آماده کردن بسته های کتاب، در اختیار قرار دادن و تشویق به خواندن با خانواده،
- راه اندازی خط / امکان ارتباط با کاربران و اعلام آمادگی برای پاسخگویی به پرسش های کتابی،
- یشنهاد برنامه هایی مانند تهیۀ فیلمهای کوتاه از فعالیت های کتابی با تلفن همراه، تشکیل نمایشگاه از عکس های خانوادگی به عنوان دورهمی، تشکیل نمایشگاه از کتاب های موجود در خانه، صحبت پیرامون آثار و نقاشی از فضا …
- درخواست دریافت تجربه های خانواده ها در این دوره، اعلام وصول، استفاده و درخواست پیشنهاد،
- چنانچه کاربران سوال های تخصصی مطرح کنند، می توان به تشکیل گروهی از کارشناسان عضو کتابخانه فکر کرد،
- ایجاد ارتباط با سایر کتابخانه ها جهت تبادل تجربه ها.
مهم برخورد مسئولانه با نیازهای کاربران، استمرار برنامه ها، به روز بودن کلیۀ اطلاعات است.
با بهترین آرزوها برای همکاران گرامی
نوشین انصاری
نظرات شما