کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم

کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم؛ با صدای نینا هرندیزاده مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/سنگریزه.mp3"][/audio]
کتاب صوتی-ماهی سیاه کوچولو

با صدای سمیرا میهنخواه, قصهگو و مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/ماهی-سیاه.mp3"][/audio]
کتاب-صوتی-جهان مال من است

با صدای ایوب موحدیپور بنیانگذار خانه کتابدار [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/این-جهان.mp3"][/audio]
قصه های ترویج
معرفى كتاب در جستجوى انسان وارسته امروز
معرفی کتاب “در جستجوی انسان وارستهی امروز”، به کوشش سوزان حبیب : “…. تعلیم و تربیت می تواند کاری کند که انسان از مرتبه ی حیوانی به مرتبه عرفانی برسد، به شرطی که حرکت را آزاد بگذارد. نتایج بعضی از تحقیقاتی که در حوزه روانشناسی در کشورهای اروپایی می شود، انسان ها را اسیر می کند. مثلاً روانشناسی که سیستم چهارجوابی را ایجاد کرد، سیستمی ساخت که ذهنیت هر دانش آموزی را اسیر می کند. سیستم چهار جوابی دانش نیست، اتوماتیک کردن ذهن است….
…. هر انسان موجودی واحد است، شباهت هایی ممکن است وجود داشته باشد، اما یکی نیستند. حتی دوقلوها. یعنی شما خودتی. تمام بچه ها خودشان هستند. وقتی رقابت می گذاری داری چی را با چی رقابت می دهی؟ این یکی دیگر است ، آن یکی دیگر . قرار نیست اینها از هم جلو بزنند. قرار است همکاری و همفکری کنند و سطح توانایی همدیگر را بالا ببرند. به همین دلیل ما در مدرسه فرهاد گفتیم شاگرد اول,، بی شاگرد اول ! برای اینکه وقتی از یک کلاس سی نفره یک نفر شاگرد اول می شود، بیست و نه نفر دیگر شکست می خورند و همین احساس شکست زندگی آنها را خراب می کند. احساس می کنند چیزی کم دارند. ولی آیا واقعا آنها چیزی کم دارند ؟ یا او که شاگرد اول شده، واقعا چیزی اضافه دارد ؟!……
…. هیچ کودکی خمیر نیست. یعنی ما به عنوان مربی می بایستی این کودک را کشف کنیم. کودک یا در واقع نوزاد، حتی از قبل از تولد شکل می گیرد، حال دارد، شخصیت جداگانه دارد، خصوصیات جداگانه دارد و این را باید کشف کرد. در واقع شیرینیِ کار تعلیم و تربیت این است که باید با هر کودکی یک جور دیگر برخورد کنی……. “
“وقتی انگیزه کاری شما این است که از دیگری جلو بزنید، اسیر هستید. خودتان نیستند. حالا اگر این رقابت در حوزه قدرت قرار بگیرد، خطرناک تر است!”
معلم مدرسهای با خواندن این کتاب یکباره تصمیم گرفت آموزش و پرورش را ترک کند. زیرا نمیتوانست در مقابل فشار تستزنی که سیستم ازاو میخواست، ایستادگی کند و مادرهایی از معلمهای خلاق آموزش و پرورش میگویند، و در مقابل والدینی که همچنان خواهان روشهای رقابتی هستند و معلمها را وادار به پایبندی به این سیستم میکنند!
والدین دنبال رقابت هستند یا سیستم آموزش و پرورش رقابت را تشدید میکند؟ این کشمکش همچنان ادامه دارد. آیا میتوان فکر کرد که چه میانجیهایی در حال مداخله هستند؟ و این دو (معلمان و والدین) را از حالت تقابل خارج و به همکاری نزدیک میکند؟ …


نظرات شما