کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
داستان ما
داستان ما
در خیابان ولیعصر که قدم بزنید کمی بالاتر از منیریه، سر خیابان اسدی منش که برسید، تابلوی نارنجی رنگی می بینید، “خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن”. مسیر را ادامه بدهید تا وارد کوچه دهستانی شوید.
خانه سرخ آجری رنگ پیداست، با تابلویی کوچک به نام “خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن”
۱۴ اسفند ۱۳۸۳، روز نیکوکاری، بود، که “خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن” متولد شد و فعالیت خود را وابسته به شورای کتاب کودک (www.cbc.ir) آغاز کرد. به خواندن فکر می کرد و می خواست کودکان و نوجوانان و خانواده ها با لذت خواندن آشنا شوند و آن را در زندگی خود همراه داشته باشند.
خانه کتابدار با سه کتابخانه کودک، نوجوان و خانواده با حدود ۱۸۰۰۰ منبع، پایگاهی شد برای پیاده کردن ایده هایی که افراد را درگیر فرآیند “خواندن” بکند.
این خانه از سوی مهندس ایوب موحدی پور و ملیحه پیشداد، برای فعالیت های فرهنگی-هنری به ویژه “خواندن و ادبیات کودک” برپا شد.
شورای مدیریت و کمیته کتابداری طراحی و سازماندهی اصلی فعالیت های کتابخانه را به عهده دارد. خانم ها نوش آفرین انصاری، ثریا قزل ایاغ، اشرف امینی، فرزانه طاهری، ملیحه پیشداد و آقای محمد هادی محمدی، آغازگر راه بودند و در دوره های مختلف تا به امروز خانم ها نسرین دخت عماد خراسانی، فرزانه اخوت، عاطفه سلیانی، ناهید جباری این شورا را هدایت و راهبری کرده اند.
پس از آنکه کتابخانه کودک تاسیس شد و بچه ها از محله منیریه و سایر نقاط تهران به کتابخانه ی شاد و رنگارنگ اینجا سرزدند، پدر و مادرها هم راهی شدند. این شد که کتابخانه خانواده هم به کمک حامیان و طرح سهام رشد، راه اندازی شد. حالا نوجوانان آمدند که کتابخانه کودک، کودکانه است و کتابخانه خانواده سنگین و ما کتابخانه ویژه خود را می خواهیم. پس کتابخانه نوجوان هم راه افتاد.
مگر می شد خواندن با این همه کتاب بدون فعالیت های ترویجی باشد. بسیاری از مروجان و مربیان ادبیات کودک و ترویج کتابخوانی از گروه های ترویج شورا و دیگر نهادهای مدنی، با ایده ها و خلاقیت خود، حضور مراجعه کنندگان در فضایی به نام کتابخانه را سامان دادند. این شد تجربه ای متفاوت از یک کتابخانه که می تواند محلی برای ایده های نو، مشارکت اجتماعی بچه ها و گروه های مختلف باشد.
در کنار همه این فعالیت ها که به صورت داوطلبانه انجام شده است؛ همراهان مشتاقی نیز با حمایت های مالی خود در شکل گرفتن چنین فضایی، سهیم بوده اند.
حالا که خلاصه ای از داستان ما را خواندید، می توانید به لینک کتابخانه ها، برنامه و قصه های ترویج بروید و به جریان “خانه” بپیوندید.