معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

اخبار

حلقه مطالعاتی

 کارگاه "حلقه مطالعاتی" با هدف تقویت خواندن، تقویت تحلیل کردن، راه حل دادن ، برای اعضای گروه سنی ب توسط خانم هرندی زاده در پاییز ۹۳ برگزار شد.

جلسه اول: ۱-مشاهده و شعر،کتابخانه خانه کتابدار را مشاهده کردند و با توجه به حس های پنجگانه شان شعر گفتند.۲- آنچه از یک کتاب می بینید چیست؟ و در این رابطه هرکدام کتابی را داشتند.۳- خواندن کتاب انتخابی شورا توسط بچه " گرگ در قفسه لباس". 4- بازی گرگمو گله می برم. ۵- قرار شد دفعه دیگر به آنچه از آن می ترسند فکر کنند و داستانی بسازند.

جلسه دوم:۱-خواندن شعرهای دفعه پیش ۲- صحبت از ترس کردیم و از هر کدام پرسیدم از چه چیزی می ترسند . ۳- خواندن کتاب "سوییمی" از لئولیونی.که به دلیل خوانا نبودن نوشته ها که رنگ تصویر آن ها را ناخوانا کرده بود مجبور شدم خودم کتاب را بخوانم و در مورد نقاشی کتاب حرف زدیم. ۴- از آنها پرسیدم در کتاب های قدیمی داستانی شبیه این داستان داریم؟ یادشان نبود و من از افسانه سیمرغ برایشان گفتم و کتاب "افسنه سیمرغ" را به اتفاق همه بچه ها خواندیم. بعد از خواندن، هرکدام هرقسمتی که خوانده بود را به صورت نمایش اجرا کرد.

قرار شد برای دفعه بعد با گواش و آبرنگ نقاشی کنند و اگر خواستند از بافت هم استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading