کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
حلقه هاي مطالعاتي “گروه سني ج” ۱۳۸۹
اين كارگاه با هدف ترويج كتابخواني و درست خواني و روان خواني، آشنايي با بزرگان و دانشمندان توسط خانم ها مقدم، نكويي، رعنا و عيوضي براي اعضاي گروه سني (ج) ، در روزهاي يكشنبه (يك هفته در ميان) برگزار مي شود.
جلسه اول: كتاب هاي "جوني بي جونز" نوشته باربارا پارك و "گلدان خالي" نوشته نورا حق پرست توسط بچه ها خوانده شد و درباره آن ها صحبت شد. همچنين نمايش داستان جوني بي جونز و بازي چشمك زن اجرا شد.
جلسه دوم: ابتدا مطالبي درباره بو علي سينا از كتاب "افسانه هاي كهن ايراني" نوشته فل الله مهتدي- صبحي توسط مربي خوانده شد. پس از آن داستان "بوعلي و بيمار" توسط بچه ها خوانده و درباره آن بحث و گفتگو شد. در پايان جلسه نيز بازي چشمك زن اجرا شد.
جلسه سوم: كتاب هاي خوانده شده در اين جلسه عبارتند از: كتاب هاي اسرار آميز آقاي جان و بچه گربه سياه و سفيد. بچه ها قسمت پاياني داستان بچه گربه را خود ساختند
جلسه چهارم: مفهوم قرينه به وسيله سكه و كاغذ آموزش داده شد. همچنين بچه ها با استفاده از فرهنگنامه كودكان و نوجوانان در مورد "آيينه" تحقيق كردند و مفهوم قرينه و آيينه را ياد گرفتند. در اين جلسه كتاب "دوستان من" از مجموعه كتاب هاي كيتي خوانده شد و در مورد اتفاق هايي كه هنگام خريد لباس پيش مي آيد گفتگو شد.
جلسه پنجم: داستان گل خنده و گل اخم از كتاب "آي قصه قصه قصه (۲)" و كتاب "كوزه هاي پر از طلا" خوانده شد. پس از آن نمايش و پانتوميم داستان هاي خوانده شده توسط بچه ها اجرا شد.
جلسه ششم: داستان پسر باهوش از كتاب "روزي بود روزي نبود" نوشته محمد ميركياني و "لافكاديو شيري كه جواب گلوله را با گلوله داد" نوشته شل سيلور استاين خوانده شد. همچنين كتاب تصويري "وارونه ها" با هدف بالا بردن دقت و تمركز در تصوير كار شد.
جلسه هفتم: ادامه كتاب "لافكاديو شيري كه جواب گلوله را با گلوله داد" و كتاب "قصه هاي من و بابام" خوانده شد. سپس از بچه ها خواسته شد خود را در همان قصري كه در قصه هاي من و بابام بود فرض كنند و راه فرار را پيدا كنند.
جلسه هشتم: ابتدا درباره ضرب المثل "كلاه خود را قاضي كردن" صحبت شد و بچه ها درباره اين ضرب المثل و كتاب هايي كه تا كنون خواندند بحث و تبادل نظر كردند. سپس كتاب "مثل كنه چسبيدن" نوشته منوچهر احترامي خوانده و بازي چشمك انجام شد.
جلسه نهم: كتاب "آمبر براون يك مداد شمعي نيست" نوشته پائولا دانزنيگر، توسط بچه ها خوانده شد و سپس هر كدام بنابر محتواي مطلب، خاطره اي از خود تعريف كردند. در پايان براي بالا بردن دقت و تمركز بچه ها بازي عدد را انجام داديم كه در اين بازي بچه ها بايد چهار عمل اصلي رياضي را انجام دهند.
نظرات شما