کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
سفال و خلاقیت “۱۳۹۳”
کارگاه "سفال و خلاقیت" توسط خانم مریم فرجی روزهای چهارشنبه برای اعضای گروه سنی (ب – ج) و روزهای شنبه برای گروه سنی (الف) برگزار می شود.
گروه سنی (ب – ج)
جلسه اول: در این جلسه درباره تاریخچه سفال و گل صحبت شد و فتیله درست کردن به بچه ها آموزش داده شد.
جلسه دوم: در این جلسه درست کردن ظرف سفالی به وسیله گردی و فتیله آموزش داده شد و درباره چگونگی ساخت گل در زمان های قدیم که اصلی ترین و مهم ترین اختراع انسان های اولیه بوده است صحبت شد.
جلسه سوم: در ادامه کار جلسه قبل که درست کردن ظرف به وسیله فتیله بود، در این جلسه چگونگی ساخت ظرف یک تکه به بچه ها آموزش داده شد.
جلسه چهارم: در این جلسه بچه ها با درست کردن یک مستطیل و فرم دادن به آن توسط ابزارهای سفال برای خود قاب عکس درست کردند.
جلسه پنجم: در این جلسه بچه ها با استفاده از دایره و فتیله و رنگ، صورتک های مختلف و رنگی درست کردند.
جلسه ششم: در جلسه آخر از بچه ها خواسته شد با توجه به آموزش هایی که دیده اند و با استفاده از خلاقیت خود، هرچه به ذهنشان می رسد را درست کنند.
گروه سنی (الف)
جلسه اول: در ابتدا به بچه های این گروه سنی نحوه درست کردن گل و ورز دادن آن آموزش داده شد. سپس گوی هایی با گل سفال درست کردند و از آن ها خواسته شد تا با خلاقیت خود اشیایی را با این گوی های گلی درست کنند.
جلسه دوم: بچه ها در این جلسه گوی های گلی جلسه قبل را که خشک شده بود، رنگ آمیزی کردند. سپس نحوه ساخت فتیله به بچه ها آموزش داده شد و از آن ها خواسته شد با استفاده از تخیل خود بگویند چه اشیایی را می توانند با این گوی ها و فتیله های گلی درست کنند.
جلسه سوم: در این جلسه درست کردن صورتک به بچه ها آموزش داده شد. در طول کلاس از کودکان خواسته شد اجزای صورت را نام برده و کاربرد هر یک را توضیح دهند.
جلسه چهارم: در جلسه آخر از بچه ها خواسته شد با توجه به آموزش هایی که دیده اند هرچه دوست دارند درست کنند. آن ها اشکالی مانند حلزون، گُل، درخت و… را درست کردند.
نظرات شما