کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
هنر و خلاقيت “تابستان ۸۹”
كارگاه هنر و خلاقيت براي كودكان گروه سني الف، توسط خانم آذين اقليدس در تابستان ۱۳۸۹ برگزار شد.
جلسه اول: اين جلسه با هدف رسيدن به فرم از طريق خط هاي گوناگون و استفاده از تجربه براي تخيل آزاد و تجسم، خوب ديدن و كشف كردن برگزار شد. كتاب "عنكبوت و تارش" از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با بچه ها كار شد و بچه ها با خط هايي كه عنكبوت با تارش درست مي كرد آشنا شدند. سپس از آن ها خواسته شد، خط هايي را كه در كتاب ديدند در محيط اطرافشان پيدا كنند و آن ها را روي كاغذ بكشند و شكل هاي به وجود آمده را رنگ كنند.
جلسه دوم: اين جلسه با هدف آشنايي و شناخت مفاهيم از طريق بازي و سرگرمي و ساخت و ساز برگزار شد. ابتدا بازي "گوشه" با هدف القاي مفهوم گوشه با بچه ها انجام شد.سپس با كاغذ هاي رنگي كه به شكل مربع بودند هر كدام از بچه ها يك خورشيد ساختند. اين خورشيد ها با استفاده از تا كردن كاغذ در گوشه ها درست شد.
جلسه سوم: اين جلسه با هدف كار عملي براي هماهنگي دست ها و نگاه و رنگ شناسي حسي برگزار شد. ابتدا روي كاغذ هاي رنگي دوايري كشيده شد و بچه ها آن ها را قيچي كردند و سپس با كمك هم و با استفاده از تا كردن كاغذ هاي رنگي و چسباندن آن ها روي هم، يك خورشيد بزرگ درست كردند. سپس كمان هاي درست شده از كاغذ هاي رنگي به بچه ها نشان داده شد تا رنگ هاي آن ها را بگويند و سپس از بچه ها خواسته شد "روز" را با هر رنگي كه تصور مي كنند بكشند.
جلسه چهارم: اين جلسه با تمريني بر آموزه هاي پيشين و پرورش ابتكار و خلاقيت كودكان آغاز شد. با كاغذ هاي رنگي مخصوص اوريگامي و راهنمايي هاي مربي، بچه ها براي خود كلاهي با استفاده از "كاغذ و تا" درست كردند.
جلسه پنجم: موضوع اين جلسه آب بود. ابتدا يك ليوان آب جلوي بچه ها گذاشته شد تا رنگ آن را بگويند. پس از سوال و جواب به كلمه "بي رنگ" رسيدند. سپس چند برگ خشك شده، هسته آلبالو و توپ در آب انداخته شد تا بچه ها به اين نتيجه برسند كه چيزهاي سبك روي آب و چيزهاي سنگين زير آب مي روند. در مرحله بعد با هدف شناخت رنگ هاي آبرنگ و شيوه كار با آبرنگ و قلمو، آبرنگ و كاغذ در اختيار بچه ها گذاشته شد تا نقاشي كنند.
جلسه ششم: در ادامه بحث "آب" هفته قبل، از بچه ها سوالاتي (مانند چه چيزهايي در آب زندگي مي كنند؟ ورزش هاي آبي را نام ببريد؟) پرسيده شد و سپس از بچه ها خواسته شد يكي از حيواناتي كه در آب زندگي مي كنند را بكشند و دور آن را ببرند. كاغذ هاي آبرنگي جلسه قبل به آن ها داده شد تا حيوانات بريده شده را روي آن ها بچسباند. در آخر روي نقاشي هايشان خطوط موازي كشيده شد تا آن ها را ببرند و با حركت كاغذ بتوانند موج هاي آب را درست كنند و بازي كنند.
جلسه هفتم: در اين جلسه با هدف شناخت و مهارت در فعاليت ساخت و ساز با كاغذ و تا، كاغذ هاي رنگي به صورت مربع به بچه ها داده و به آن ها آموزش داده شد كه قايق هاي كاغذي بسازند. سپس اين قايق هاي كاغذي را روي خطوط آبي كه جلسه قبل درست كرده بودند چسباندند و با آن ها بازي كردند.
جلسه هشتم: اين جلسه با هدف شناخت گل رس و چگونگي كار كردن با آن و دست ورزي برگزار شد. ابتدا براي بچه ها مفهوم آب و خاك و گل توضيح داده شد. سپس به آن ها گل هاي مجسمه سازي داده و ساخت قايق آموزش داده شد. در پايان بچه ها به صورت آزاد هر شكلي كه خواستند با گل درست كردند و با گواش آن ها را رنگ كردند. آن ها مجسمه هايي نظير فنجان، بشقاب، ظرف ميوه با ميوه هايش، آدم، هندوانه، طالبي و… ساختند.
جلسه پاياني (جشن پايان تابستان): ابتدا بازي گوشه انجام شد. سپس يك دايره توسط مربي روي زمين كشيده شد و بچه ها به جاي پرتو هاي خورشيد دور آن ايستادند و ترانه "آفتاب مهتاب چند رنگه؟" را خواندند. در پايان به بچه ها تفنگ هاي آب پاش داده شد تا به وسيله آن روي زمين نقاشي بكشند.
نظرات شما