کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
گزارش “جشن رویش دوباره”
ماه اسفند ماهِ پر جنب و جوشی است. از سویی در حال تمام کردن و بستن پروندههای نیمهباز و جاری هستیم و از سویی با شور و شوق به سوی بهار میرویم. در شانزدهمین روز این ماه بیقرار، در خانهی کتابدار جشن «رویش دوباره» برگزار شد. این جشن با حضور کودکان و مادران و با کاشت نهالهای سیب و آلبالو آغاز شد، دربارهی درخت و کاشتن گفتوگو شد و بچهها نظرات خودشان را دربارهی رویش و رشد یک درخت ابراز کردند.
بقیهی مراسم در سه گروه ادامه داده شد؛ در گروه سنی الف، با متمرکز ساختن کودکان بر روی نوروز از آنها خواسته شد تا هفتسین را نام ببرند و بعد از آن به ساختن کاردستی (سبزهی سفرهی هفتسین) پرداختند. در گروه سنی ب، از کاشتن نهال و رشد درخت به کاشتن ایده و رشد افکار رسیدند و بعد از آن دو کتاب با عنوانهای «با ایدهات چه کار میکنی؟» و «این قصه هم تمام شد» برای بچهها خوانده شد. ارتباط تماتیک بین ایده و افکار و درخت برای شرکتکنندگان جذاب بود. پرورش ایده و مراقبت و توجه به آن از مباحث مهمی بود که در گروه سنی ب پرداخته شد. بعد از آن با وسایل دورریز مثل بطری آبمعدنی، جعبههای کاغذی و … بچهها یک باغبان ساختند.
در گروهی دیگر مادران گرد هم آمدند و کتاب «سلام بر زندگی» را با هم خواندند و دربارهی متمرکز کردن ذهن بر روی حال، و تمرین در حال بودن گفتوگو کردند. ترس و نگرانی از آینده از موانع بر سر حال بودن عنوان شد و همینطور نگاه کردن بدون قضاوت را از راهحلهای در حال بودن دانستند.
در هر سه گروه به مناسبت سال میمون، میمونهایی ساخته شد و شرکتکنندگان به یادگار و به پیشواز سال جدید میمونها را به خانه ها بردند.
سمیه صوفیان
نظرات شما