معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

اخبار

تئاتر “تابستان ۹۱”

 کارگاه تئاتر برای اعضای گروه سنی (د) توسط خانم لیلا جمالی، روزهای سه شنبه برگزار می شود.

بهار و تابستان ۹۱

جلسه اول: موضوعات مطرح شده در این جلسه عبارتند از: نماش، تاریخ تئاتر، انواع نمایش در ایران مانند تعزیه خوانی، روحوضی و… ، فن بیان، نحوه ادای صحیح کلمات، خواندن غزلیات حافظ و…

جلسه دوم: در این جلسه تمرین های نمایشی آموزش داده شد و در آخر برای تمرین فن بیان چند غزل از حافظ خوانده شد.

جلسه سوم: در ابتدای این جلسه درباره اینکه "چرا نمایش آغاز شد؟" صحبت شد. فعالیت هایی مانند نرمش بدنی، تمرینات ذهنی، تصویرسازی و… نیز انجام شد.

جلسه چهارم: در این جلسه اجرای تمرینات هوازی، تصویرسازی، حرکت با موسیقی (سپردن خود به جریان موسیقی) و… انجام شد.

جلسه پنجم: در این جلسه نیز مانند جلسه قبل تمرینات هوازی، تمرین های ذهنی درباره خاطرات بد و خوب، رفتن به کوه در ذهن، شعر خوانی و تمرین نمایش های کوتاه انجام شد.

جلسه ششم: در این جلسه شعر خوانی ادامه داشت. خواندن شعر، یافتن شاه بیت و معنای ابیات از فعالیت هایی بود که در این زمینه انجام شد. پس از آن تمرین نمایش، نرمش و تمرین های ذهنی نیز انجام شد.

جلسه هفتم: در این جلسه فعالیت هایی مانند: نرمش، سپردن خود به آهنگ و موسیقی، شعر خوانی، یافتن شاه بیت اشعار، تمرینات ذهنی، تصویر سازی و تمرین نمایش انجام شد.

جلسه هشتم: در این جلسه فعالیت هایی همچون خواندن شعر به منظور تقویت فن بیان، حرکت و هم نوایی با موسیقی و تمرین نمایش انجام شد.

جلسه نهم: در این جلسه بچه ها نمایش خود را تمرین کردند و شعر خواندند. در پایان نیز به تمرینات تصویرسازی ذهنی پرداختند.

پاییز و زمستان ۹۱

جلسه اول: در ابتدای جلسه خانم جمالی درباره تاریخچه نمایش و نحوه پیدایش آن برای بچه ها صحبت کرد و در پایان اشعاری از حافظ خوانده شد.

جلسه دوم: در این جلسه درباره تکنیک های بازیگری، تصویرسازی، حافظ خوانی و… صحبت شد.

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading