کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
حلقه مطالعاتي بزرگسال “سال ۱۳۹۰”
كارگاه حلقه هاي مطالعاتي براي اعضاي بزرگسال خانه كتابدار روزهاي يكشنبه (يك هفته در ميان) ساعت ۱۰ الي ۱۲ توسط خانم مينا حبيب نژاد برگزار مي شود.
"بهار و تابستان"
جلسه اول: در اولين جلسه بعد از تعطيلات نوروزي از اعضا خواسته شد درباره تجربيات سفرهاي نوروزي خود صحبت كنند. از بين صحبت هاي اعضا موارد توجه به طبيعت، همراهي براي جمع آوري زباله هاي دست ريز ديگر مسافران، ارتباط برقرار كردن با ديگران و… مشترك بود. به همين دليل موضوع "برقراري ارتباط در جنبه هاي مختلف" براي كتاب هايي كه در سال ۱۳۹۰ خوانده خواهد شد، انتخاب گرديد. در پايان جلسه از دوستان خواسته شد هر كتابي كه در رابطه با موضوع سال دارند با خود به كتابخانه بياورند تا در جلسات خوانده شود.
جلسه دوم: در اين جلسه كتاب "صلح را از كودكي بايد آموخت" به اعضا داده شد تا به ارزش و اهميت پرورش نسل جديد و مسووليت بزرگي كه دارند، پي ببرند. همچنين اعضا درباره كتاب هايي كه تاكنون خوانده بودند صحبت كردند و با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.
جلسه سوم: در اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر درباره كتاب هاي خوانده شده، كتاب هاي "دا"، "پاسارگاد" و سايت يك فنجان كتاب گرم به اعضا معرفي شد.
جلسه چهارم: خانه كتابدار به مناسبت هفته زن، اردويي يك روزه را براي خانم ها و كودكانشان، با هدف گذراندن يك روز شاد برگزار كرد كه در آن اهداف آموزشي نيز گنجانده شده بود.
پس از رسيدن به پارك آزادگان، كودكان با وسايل بازي مشغول به بازي شدند و سپس به كمك مربي به جستجو در محيط اطراف، لمس و آشنايي نزديك با گياهان و حشرات پرداختند. طناب بازي، مسابقه طناب كشي، وسطي، توپ شيطون، فرقون بازي و… از فعاليت هايي است كه در اين روز انجام شد. اين فعاليت ها براي بالا بردن مهارت هاي فردي- اجتماعي، تعامل كودكان با جمع و جمع با آن ها، تمرين مهارت هاي كلامي، آشنايي با مواهب طبيعي و استفاده و لذت بردن از آن بدون صدمه زدن انجام شد.
جلسه پنجم: در اين جلسه هر كدام از اعضا درباره كتابي كه خوانده بودند صحبت كردند. كتاب هايي مانند فرهنگ صلح، صلح را بايد از كودكي آموخت و…
همچنين برنامه هاي گردشگري با نظرخواهي از جمع تدوين شد كه در تابستان اجرا خواهند شد.
جلسه ششم: در اين جلسه كتاب ها و منابع مختلفي براي يادگيري زبان انگليسي در خانه معرفي شد و اعضا درباره كتاب هايي با موضوع "ارتباط" كه خوانده بودند بحث و تبادل نظر كردند. كتاب هاي زير نيز معرفي شد: كتاب هاي كوري، تربيت بدون فرياد، چشمانش، بصيرت دهم، براي ارتباط بهتر كاري نكنيم.
"پاييز و زمستان"
جلسه اول: اين جلسه با گفتگو درباره كتاب هايي كه هر يك از اعضا خوانده اند شروع شد و دو كتاب "راز" و "صلح را از كودكي بايد آموخت۱"براي مطالعه در حلقه معرفي شد.
جلسه دوم: در اين جلسه درباره تجربه خواندن در خانه و خانواده، جايگاه فرهنگ سازي، تغيير و بهبود تفكر صحبت و كتاب "ميراث فرهنگي"براي مطالعه معرفي شد.
جلسه سوم: در اين جلسه درباره كتاب "راز" كه همه اعضا خوانده بودند صحبت شد و كتاب "شناخت فرهنگ و اقوام ايران زمين" نوشته دكتر اميد شيوا معرفي شد.
جلسه چهارم: در اين جلسه براي آشنايي با ميراث فرهنگي و سازمان جهانگردي كتاب "من او" معرفي شد. همچنين اعضايي كه كتاب "سينوهه" را خوانده بودند، درباره آن بحث و تبادل نظر كردند.
جلسه پنجم: در اين جلسه درباره كتاب "از دولت عشق" گفتگو شد. قرار شد روز ۱۹ اسفند برنامه "بازار" در منزل يكي از دوستان برگزار شود. در اين روز هر كدام از اعضا، فعاليتي را انجام داده و براي فروش بياورند.
جلسه ششم: در اين جلسه كتاب هاي "گيل گمش"، "كوروش" و "راز" كه توسط اعضا خوانده شده بود، بررسي شد. براي جلسه آينده مطالعه كتاب هايي در ارتباط با "برقراري ارتباط موثر" پيشنهاد شد.
بهار ۱۳۹۱
جلسه اول: در اولین جلسه بعد از تعطیلات نوروز، اعضا به صحبت پیرامون سفرها و تجربه های خود پرداختند و سپس کتاب های سفرهای سوفی، گوشه های تاریکی من و… در کلاس معرفی شدند.
نظرات شما