کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
حلقه هاي مطالعاتي گروه سني الف
حلقه هاي مطالعاتي با هدف بالا بردن مهارت هاي فردي اجتماعي كودكان گروه سني الف و ترويج خواندن، ايجاد ميل به مطالعه در آن ها و بالا بردن اطلاعات مادران در رابطه با چگونگي مطالعه با كودك و براي كودك، روزهاي يكشنبه (يك هفته در ميان)، توسط خانم مينا حبيب نژاد برگزار مي شود.
"بهار و تابستان۱۳۹۰"
جلسه اول: در اين جلسه بچه ها كتاب هايي با موضوع طبيعت را انتخاب كردند و تك تك درباره آن ها صحبت كردند. در كنار اين برنامه، خانم حبيب نژاد براي مادران ارزش و كارايي روش كار را توضيح دادند.
جلسه دوم: به مناسبت روز پدر، كتاب هايي با موضوع "پدر" براي بچه ها تصوير خواني شد. اين كتاب ها عبارت بودند از: "بهترين باباي دنيا" و "چرا من بابام رو دوست دارم". سپس دو شعر كودكانه درباره حالات صورت آدم ها (مخصوصا پدرها) در مواقع عصبانيت، خوشحالي، خستگي و… خوانده شد.
جلسه سوم: در اين كارگاه با هدف بالا بردن مهارت هاي خواندن در جمع، هر كودك كتابي انتخاب كرده و در جمع تصوير خواني كرد. فرهنگ سازي و ترويج خواندن از ديگر اهداف اين جلسه بود.
جلسه چهارم: در اين جلسه هر كدام از بچه ها كتابي به كارگاه آورده بود كه به نوبت كتابهايشان را تصويرخواني كردند. بين برنامه كتابخواني دو بازي بر اساس كتاب هاي "كسي خودش كارهايش را انجام مي دهد" و "خرگوش كوچولو و رنگ هاي نقاشي" انجام شد. در پايان كارگاه پس از گفتگو با مادران در رابطه با بالا بردن مهارت ها و توجه به توانايي هاي كودكانشان، يك بازي درباره "ماساژ و خواب" به آنان آموزش داده شد.
"پاییز و زمستان ۱۳۹۰"
در این دوره بچه ها كتاب هايي همچون "كتي در مهماني"، "گوسفندي كه مي خواست بزرگ بشه خيلي بزرگ" و "باغچه پر گل" تصوير خواني كردند. سپس خانم حبيب نژاد چند شعر ريتميك براي بچه ها خواند و طبق روال گذشته فعالیت های مختلف در کلاس انجام شد.
"بهار و تابستان ۱۳۹۱"
جلسه اول: برای بالا بردن مهارت های کلامی و اجتماعی بچه ها، هر کدام یک کتاب را برای جمع با صدای بلند تصویرخوانی کردند. این کتاب ها عبارت بودند از: خرگوشی که نمی خواست بخوابد، سفر به سرزمین وحشی ها، رشد کردن و بزرگ شدن، علامت استاندارد، ماجراهای موش کوچولو و… در پایان این جلسه بازی اریگامی انجام شد.
جلسه دوم: بعد از خواندن کتاب های داستان های فرانکلین و دوستت دارم خرگوش کوچولو، بچه ها یک کیک تولد با میوه و خوردنی های دیگر تزیین کردند و تولد یکی از دوستانشان را جشن گرفتند.
جلسه سوم: در این جلسه بعد از اینکه هر کدام از بچه ها کتابی که در هفته گذشته خوانده بودند، دوباره برای بقیه خواندند، کتاب "وقتی خوک ها پرواز کنند" تصویر خوانی شد و در پایان بازی گروهی انجام شد.
جلسه چهارم: در این جلسه کتاب های "دوقلوها"، "کتی اسباب بازیش رو جمع می کنه"، چطور میشه بال زخمی را درمان کرد"، "چگونه رفتار کنیم" و "هاپو کوچولو" در جمع خوانده شد. سپس بچه ها به فروشگاه خانه کتابدار رفتند تا طریقه انتخاب کتاب و خرید کتاب را بیاموزند. همچنین به کتابخانه رفتند و کتاب هایی را انتخاب کردند و طریقه درست ورق زدن کتاب، چگونگی استفاده از فضا و سرجای خود قرار دادن کتاب را آموختند.
جلسه پنجم: در این جلسه بچه ها کتاب هایی را که در هفته گذشته خوانده بودند در کلاس تصویر خوانی کردند. این کتاب ها عبارت بودند از: کدو قلقله زن، لودی و خرس کوچولو، الفی خوابش نمی بره،قارچ و مورچه و دانی و دوستش بودند.
نظرات شما