کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
دومين پيش نشست كتابخانه هاي كودكان ٩٨
دومين پيش نشست كتابخانه هاي كودكان با موضوع كتابدار كودك روز دوشنبه ٢٠ آبان ساعت ١٦:٣٠ الي ١٨:٣٠ در محل خانه كتابدار كودك و نوجوان، با حضور خانم ها انصاري و عماد خراساني برگزار شد.
در اين نشست ابتدا خانم دكتر نوذري، يك مقاله از خانم انصاري با عنوان “بگذاريد بخوانند” كه در كتاب يادنامه ي دكترحري به چاپ رسيده بود را براي اعضاء شركت كننده معرفي كردند و از آنها خواستند تا اين مقاله را كه شرح فعاليت هاي خانم “پت” را يك كتابدار كتابخانه كودك در حومه ي شهر پاريس بود، مطالعه كنند و از شيوه هاي خلاقانه اي كه براي جذب مخاطب خردسال و كودك به حاشيه رانده شده استفاده كرده، آگاه شوند و ايده هايي را بگيرند.
در ادامه، خانم انصاري از تجريباتشان در رابطه با كتابخانه هاي كودكان صحبت كردند. از شروع كار ايشان با شوراي كتاب كودك
⁃ آشنايي با خانم ميرهادي و تدريس واحد درسي كتابخانه هاي آموزشگاهي
⁃ تأسيس كتابخانه كودك در پارك خيام ( از نتايج كار در كتابخانه كودك دريافت اين نكته بود كه يك كتابدار قبل از اينكه كتابدار باشد بايد يك جامعه شناش خوب باشد تا جامعه مخاطب خود را بشناسد و با روش هاي مختلف مخاطبش را جذب كند.)
⁃ تأسيس كتابخانه آموزشگاهي در مدرسه فرهاد: در اين مورد ايشان بيان كردند كتابدار كتابخانه آموزشگاهي دنياي متفاوتي با كتابدار كتابخانه ي عمومي دارد و يك كتابدار مدرسه بايد به كتابهاي درسي دانش آموزان تسلط كافي داشته باشد تا بتواند كتاب مرتبط با درس هاي دانش آموزان را به معلمان و دانش آموزان معرفي كند.
⁃ ترويج خواندن از اهداف ديگر شوراي كتاب بود كه در كنار كتابدار كودك به اوج خودش مي رسد.
در ادامه آقاي مسعودي از اعضاي هيئت مديره انجمن كتابداري درباره ي كنگره ي علم اطلاعات و هريك از كميته هاي كتابداري توضيحاتي را ارائه دادند.
خانم عماد در ادامه ي نشست از فعاليت هاي مختلف يك كتابدار در كتابخانه هاي تخصصي صحبت كردند و از حاضران خواستند تا مقاله ي “روياي شيرين” نوشته ي خانم عمادخراساني را مطالعه كنند. ايشان در ادامه فرمودند، هر كتابدار متناسب با كتابخانه ي تخصصی كه در آن كار مي كند نياز به آموزش دارد. اگر در كتابخانه كودك است، بايد در زمينه ي ادبيات كودك و نوجوان آموزش ببيند و حتي با روانشناسي كودك هم آشنايي داشته باشد.
در ادامه نشست، خانم خراسانچي دبير اجرايي كنگره علم اطلاعات توضيحاتي درباره ي كنگره دادند. سپس از تجربياتي كه در بخش كودك و نوجوان كتابخانه حسينيه ارشاد داشتند، توضيحاتي ارائه دادند. خانم نوذري از هريك از حاضران خواستند تا درباره ي تجربياتشان از كار در كتابخانه كودك توضيحاتي دهند و از روش هاي مختلف كار با كودكان صحبت كنند. يكي از دغدغه هاي مشترك كتابداران ، علاقه مند كردن نوجوانان به خواندن كتاب و جذب آنها به كتابخانه بود.
نظرات شما