کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
فرشته قبادي
فرشته قبادي كارشناس كتابداري با گرايش هنر/ عضو شوراي كتاب كودك و فرهنگنامه كودكان و نوجوانان (مروج و مولف فرهنگنامه – مردم شناسي و فرهنگ عامه)/ عضو گروه ترويج خواندن شوراي كتاب كودك/ مربي خانه كتابدار/ مربي و مشاور فوق برنامه
دوره هاي گذرانده شده:
كارگاه هاي آشنايي با ادبيات كودكان، بازي هاي سنتي، پژوهش، مقاله نويسي و نويسندگي، نقد و بررسي كتاب، كتاب سازي، تاريخ ادبيات كودكان ايران، صلح، ميراث من، مهارت هاي زندگي، شيوه هاي آموزش جديد ، کارگاه پی ۴ سی (فلسفه برای کودکان) ، بازی/نمایش خلاق برای کودکان، کودک در بحران و…
همكاري با مراكز:
ـــ همكاري با بخش كودك و نوجوان كاخ گلستان
ـــ مشاور مربيان كودكان با افت شنوايي در خانه فرهنگ ابوسعيد تا سال ۱۳۹۲
ـــ همكاري با اداره كل تربيت بدني (اولين، دومين و سومين جشنواره بازي هاي ورزشي كودكان استان تهران)
ـــ همكاري با انجمن حاميان حقوق كودك
ـــ همكاري با سازمان بهزيستي استان تهران (حقوق کودک، چالش ها و راهبردها)
ـــ همكاري در برپايي نمايشگاه “كتاب هاي برگزيده كودكان با نيازهاي ويژه IBBY” پاييز ۸۹
ـــ داور بخش ادبيات كودك و نوجوان در دومين جشنواره شمس العماره كاخ گلستان
ـــ داور مسابقه قصه نویسی دانش آموزان مدرسه آفتاب آذرین ۱۳۹۱- ۱۳۹۲
ـــ کارشناس دوره تربیت مربی میراث با موسسه بین المللی “میراث جهان”
ـــ همکاری با دفتر یونیسف در ایران به مناسبت روز جهانی کودک سال ۱۳۹۱
ـــ همکاری با موسسه همگام
ـــ همکاری در دهمین و یازدهمین کارگاه آموزش کتابداری کودک و نوجوان در خانه کتابدار
ـــ همکاری با موسسه “توسعه فرهنگی – اجتماعی رهاورد مادرگیل” در گیلان
ـــ مدرس قصه گویی و فنون آن در کارگاه آموزش راهنمای موزه (کتابخانه موزه ملی ملک) ۱۳۹۲
- مدرس روش صحیح کتابخوانی و قصه گویی (استان کردستان) ۱۳۹۳ و…-
- مدرس قصه گویی و کتابخوانی در مرکز رشد خلاق در سال های ۹۷-۱۳۹۸
فعاليت ها و مهارت ها:
ـــ قصه گويي، كتابخواني، بازي هاي سنتي: هر موضوع جداگانه به صورت كارگاهي در ۲جلسه ۲ساعته براي آموزگاران و يك پروژه ۶ تا ۹ ماهه براي دانش آموزان
قصه گويي: قصه هاي جمعي، قصه هاي ناتمام، مراحل قبل، بين و بعد از قصه گويي، شيوه هاي قصه گويي، قصه درماني، قصه گويي با استفاده از كاموا، تفاوت قصه با داستان و…
كتابخواني: معيارهاي انتخاب كتاب خوب و مناسب براي كتابخواني، بلند خوانی و…
بازي هاي سنتي: بازي هاي متناسب با گروه سني مورد بحث با ابزار، بدون ابزار، مكان، زمان، تعداد، جنس، هدف، شيوه و چگونگي بازي، چگونگي روزآمد كردن بازی های سنتی، چگونگي مناسب سازي بازي براي كودكان با نيازهاي ويژه و…
ـــ پژوهش مشاركتي دانش آموزي با موضوعاتي (مسئله هایی) كه دانش آموزان با آن سر و كار دارند (به صورت كارگاهي در ۴ جلسه ۲ ساعته براي آموزگاران و يك پروژه ۷ تا ۹ ماهه براي دانش آموزان)، استفاده از دو مرجع بزرگ – فرهنگنامه كودكان و نوجوانان و تاريخ ادبيات كودكان ايران- علاوه بر منابع ديگر
ـــ اولين ارائه دهنده طرح “پژوهش براي كودكان پيش دبستان“ با عنوان “مهد كودك من” در سال ۱۳۸۵ با هدف خوب ديدن، خوب شنيدن، خوب لمس كردن و خوب بيان كردن.
ـــ كتابسازي به صورت كارگاهي در ۳ جلسه ۲ ساعته براي آموزگاران و يك پروژه سه ماهه براي دانش آموزان (بازديد از يك چاپخانه و آشنايي با يك نويسنده از فعاليت هاي اين پروژه است)
ـــ آموزش چگونگي به وجود آمدن يك نمايش خلاق در يك جلسه دو ساعته
ـــ نقد و بررسي كتاب
ـــ آشنايي با ادبیات کهن کشورمان و تا حدودی با افسانه هاي ملل
ـــ مشاوره در راه اندازي كتابخانه مناسب براي مهد كودك ها
ـــ مولف کتاب های :
-“بازی های سنتی روزآمد شده”، انتشارات مدرسه
-“بزرگترها اجازه دهید”، انتشارات نگارینه
– “ماه پیشونی”، نشر باداس
طراح و بازنویس کتاب پارچه ای (با سه عنوان از داستان های شاهنامه، زال و سیمرغ، عشق زال و رودابه، هفت خوان رستم) و یک حکایت از مرزبان نامه ( کی از کی باهوش تره)
بازنویسی کتاب مین به درخواست سازمان بهزیستی کشور
نظرات شما