کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
نغمه چلبي
نغمه چلبي/ متولد ۱۳۴۸/ كارشناس حسابداري از دانشگاه آزاد تهران مركز/ بازنشسته نفت/ شركت در دوره هاي "آشنايي با ادبيات كودكان" در شوراي كتاب كودك/ شركت در كلاس هاي قصه گويي خانم فاطمه چايكار به مدت ۴ سال
شروع همكاري با شوراي كتاب كودك از سال ۸۴ تا كنون/ شروع همكاري با خانه كتابدار به شكل غير رسمي از سال ۸۵ تا ۸۸ و به شكل رسمي، عضو گروه ترويج خواندن از سال ۸۹ تا كنون/ عضو گروه تأليف شوراي كتاب كودك از سال ۸۵ تا ۸۷
فعاليت هاي انجام شده:
سال ۸۶: ۱-راه اندازي و تاسيس كتابخانه مركزي در مدرسه پسرانه تربيت منطقه ۲ و انجام فعاليت هاي كتابداري(۱۳۰۰ جلد) 2-مرتبط ساختن مدرسه با فعاليت هاي موسسه مادران ۳-برگزاري نمايشگاه كتاب در مدرسه تربيت از سوي شورا و موسسه مادران ۴-حضور در كلاس هاي پايه اول و دوم خانم چايكار به عنوان كارآموز
سال ۸۷: ۱-انجام فعاليت كتابداري و كارآموزي در كلاس هاي خانم چايكار ۲-برگزاري نمايشگاه كتاب در مدرسه تربيت از سوي شورا و موسسه مادران
سال ۸۸: ۱-راه اندازي و تأسيس كتابخانه مركزي در مدرسه سما منطقه ۵ و انجام فعاليت كتابداري (۳۴۰۰جلد) 2-مرتبط كردن گروه p4c خانم شهرتاش با مدرسه ۳-مرتبط كردن موسسه مادران با مدرسه ۴-مرتبط كردن مدرسه با كلاس هاي خط خلاق خانم اقليدس براي هدايت معلم خط مدرسه به شكل تدريس يك كلاس توسط خانم اقليدس و تسري به كل مدرسه توسط معلم خط مدرسه ۵-تدريس در كلاس قصه گويي پايه هاي اول و دوم و سوم و پيش دبستاني به موازات كتابداري ۶-كارآموزي در كلاس هاي چهارم و پنجم خانم چايكار ۷-گرفتن لوح تقدير از سازمان سما براي بهترين كتابخانه منطقه ۵ و بهترين كتابخانه مدارس سماي كل كشور و برگزيده شدن كلاس هاي كتابخواني مدرسه سما در منطقه ۵ و مدارس سماي كشور ۸-شروع تدريس به شكل موردي در خانه كتابدار (قصه گويي براي مدارسي كه براي بازديد به خانه كتابدار مي آمدند) ۹-تدريس در دارالقرآن تهرانپارس در طول تابستان ۱۰-تدريس در مدرسه دولتي ميثم منطقه ۷ و برگزاري نمايشگاه كتاب پايه هاي پيش دبستاني و اول به همراه آقاي گودرزي (فرستادن مدير مدرسه به مالزي به دليل شاخص شدن فعاليت هاي كتابخواني و p4c)
سال ۸۹: ۱-ادامه فعاليت هاي سال گذشته ۲-قصه گويي در بوستان گفتگو ۳-فعاليت در خانه كتابدار به شكل منظم و اجراي برنامه قصه گويي ننه سرما در شب يلدا ۴-تدريس و قصه گويي در مدرسه آفتاب به مدت ۲ ماه براي پايه هاي پيش دبستاني و اول و دوم
سال ۹۰: ۱-تدريس در مدرسه آفتاب آذرين براي پايه هاي اول و دوم و پيش دبستاني ۲-قصه گويي در مصلي تهران در جشنواره سلامت ۳-قصه گويي در بوستان گفتگو براي كودكان ۰ تا ۳ سال ۴-قصه گويي در كاخ موزه گلستان به مناسبت هفته ميراث فرهنگي و گرفتن لوح تقدير از رئيس كاخ گلستان ۵-قصه گويي در خانه هنرمندان به مناسبت روز جهاني كودك ۶-قصه گويي در فرهنگسراي فردوس به مناسبت هفته دفاع مقدس ۷-قصه گويي در پارك ميعاد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۸-قصه گويي در خانه كتابدار به شكل منظم ۹-تدريس و قصه گويي به مادران در جشنواره "مادران قصه گوي شهر" در فرهنگسراي بهمن ۱۰-قصه گويي در مهد كودك باغ ستاره ها و شاهنامه خواني براي بچه هاي آمادگي و پيش آمادگي
نظرات شما