کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم

کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم؛ با صدای نینا هرندیزاده مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/سنگریزه.mp3"][/audio]
کتاب صوتی-ماهی سیاه کوچولو

با صدای سمیرا میهنخواه, قصهگو و مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/ماهی-سیاه.mp3"][/audio]
کتاب-صوتی-جهان مال من است

با صدای ایوب موحدیپور بنیانگذار خانه کتابدار [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/این-جهان.mp3"][/audio]
اخبار
نمايش خلاق كودك “تابستان ۹۰”
كارگاه "نمايش خلاق كودك" براي كودكان ۴ تا ۷ ساله روزهاي شنبه، توسط خانم آذين اقليدس برگزار مي شود.
جلسه اول: اين جلسه با هدف شناخت خود فيزيكي و هماهنگي آن با ذهن از طريق بازي تشكيل شد. در ابتداي كارگاه شعري كه محتواي آن سلام بر اندام هاي بدن بود خوانده شد. سپس پانتوميم آزاد توسط بچه ها انجام شد و بچه هاي ديگر زبان بدن آن ها را درك كرده و فعاليت انجام شده را حدس مي زدند. بازي عمو زنجير باف نيز انجام شد و در طي همه بازي هاي حركتي، قابليت هاي هر عضو را مرور كرديم.
جلسه دوم: در اين جلسه با هدف شناخت رنگ و تجسم خلاق، ابتدا سه رنگ رقيق شده، از آبي تا قرمز، به بچه ها نشان داده شد تا هم رنگ و هم احساسشان درباره آن را بگويند. وقتي رنگ قرمز به بچه ها نشان داده ميشد، مربي يك شمع روشن كرد و رنگ هاي زرد، آبي و نارنجي را در آن به بچه ها نشان داد. سپس سه لكه از هر رنگ روي كاغذهاي آن ها گذاشته شد و از آنان خواسته شد با يك تكه كاغذ رنگ ها را با هم مخلوط كنند و جادوي رنگ ها را ببينند. در آخر هر كدام شكل به وجود آمده روي كاغذ خود را شبيه چيزي تجسم كرد و با ماژيك آن را كامل كرد. شكل هايي كه بچه تجسم كردند عبارتند از: ديو چهار چشم، گل، پروانه و…
جلسه سوم: اين جلسه با هدف رشد همه جانبه كودك و شناخت او از محيط خود برگزار شد. در ابتدا بازي "هر كي شكلك درآره" انجام شد و بچه ها شكل حيواناتي مانند اسب، خرگوش، قورباغه، كانگورو، گربه، سگ، اردك، مار و… را درآوردند. سپس بازي "حمومك مورچه داره" انجام شد و يكي از بچه ها به همراه مادرش نمايش مورچه و بچه مورچه را اجرا كردند.
جلسه چهارم: در اين جلسه با هدف تجسم خلاق، گرفتن حس از طريق تخيل و جايگزين كردن خود در هر نقش، بازي "رو رو با قايق در مسير آب" اجرا شد. به اين صورت كه به بچه ها گفته شد اينجا رودخانه است و شما قايق هاي پارويي هستيد و بايد با پارو زدن به اين طرف و آن طرف برويد. سپس سواركاري و شغل هاي ديگري مانند باغبان، بنا، خياط، فروشنده، نانوا، آرايشگر، نجار، راننده، نويسنده، پليس راهنمايي و رانندگي و… را نشان دادند و در آخر بازي "هر كسي كار خودش بار خودش آتيش به انبار خودش" اجرا شد.
جلسه پنجم: در اين جلسه با استفاده از كتاب هاي "موش صحرايي" ترجمه فريبا عربي و "قورباغه" نوشته پاملا فاش، و دو عروسك "موش" و "قورباغه"، اطلاعاتي درباره اين دو حيوان به بچه ها داده و قصه "طناب دوستي" گفته شد. سپس بچه ها دو به دو در نقش هاي موش و قورباغه، نمايش دوستي را بازي كردند.


نظرات شما