معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

اخبار

نمایش خلاق

 کارگاه نمایش خلاق برای اعضای گروه سنی (ب- ج) و با هدف تمرین مهارت های اجتماعی، پرورش قوه تخیل، آشنایی با مراحل تبدیل یک قصه به نمایش و… توسط خانم لاله خسروی برگزار می شود.

جلسه اول: در این جلسه بعد از کشیدن نقاشی و نوشتن توقعات و انتظارات از کلاس، بچه ها به سه گروه تقسیم شدند و هر گروه در سرزمین خیالی خود که توسط پارچه روی زمین برای آن ها درست شده بود، شخصیت هایی را که دوست داشتند خلق کردند و داستانی ساختند. در پایان گروه ها داستان هایشان را برای همدیگر تعریف کردند.

جلسه دوم: در این جلسه بچه ها با بداهه سازی آشنا شدند و بعد از تمرکز و تمرین نمایش، آن را دو بار اجرا کردند. در پایان بازی گروهی انجام شد.

جلسه سوم: تمرینات، بداهه سازی و اجرای نمایش از فعالیت های این جلسه بود.

جلسه چهارم: در این جلسه بچه ها گریم شدند و آکسسوار آماده شد. سپس نمایش را به صورت تمرینی اجرا کردند.

جلسه پنجم: در این جلسه روی زبان بدن کار شد. از بچه ها خواسته شد کاری را با اشاره و بدن خود نشان دهند. سپس درباره عناصر دیگر داستان سرایی مانند شخصیت، موقعیت و… صحبت شد.

 
 

 

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading