کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم

کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم؛ با صدای نینا هرندیزاده مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/سنگریزه.mp3"][/audio]
کتاب صوتی-ماهی سیاه کوچولو

با صدای سمیرا میهنخواه, قصهگو و مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/ماهی-سیاه.mp3"][/audio]
کتاب-صوتی-جهان مال من است

با صدای ایوب موحدیپور بنیانگذار خانه کتابدار [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/این-جهان.mp3"][/audio]
اخبار
همایش کودک، ادبیات و لذت های خواندن-دومین دوسالانه ادبیات کودک۹۵
برنامه همایش “کودک، ادبیات و لذت های خواندن”
(دومین همایش دو سالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی)
زمان: چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ آبان ماه ۱۳۹۵
نشانی: موسسه خانه کتاب: تهران خیابان انقلاب، بین خیابان های فلسطین جنوبی و برادران مظفر، پلاک ۱۰۸۰، سالن سرای کتاب
(برای کسب اطلاعات بیشتر برنامه ها و ثبت نام به سایت شورای کتاب کودک مراجعه نمایید)
افتتاحیه
سخنرانی مهمان مدعو نروژی خانم دکتر کریستین اریاستر همراه با ترجمه فارسی “ساختار درگیر شدن: چگونه ادبیات کودک خواننده را در تجربه ای زیبایی شناسانه مشارکت می دهد”
پنل اول (مباحث نظری)
خواندن، ادبیات، لذت و سانسور طبقاتی
لذت های شکوفایی
کاهش واگرایی: تقابل لذت و آموزش با تاکید بر ایدئولوژی های پنهان و آشکار بر مبنای نظریه جان استیونز و رابین مکلم
تقابل و در هم تنیدگی لذت و ایدئولوژی در رمان نوجوان ایران
چالش های فراروی مطالعه با تامل روی مفاهیم و اهداف خواندن در ایران
پنل دوم (انواع خواندن، کاربردهای خواندن، فناوری های دیجیتال و خواندن)
رفتار اطلاعاتی کودکان عصر جدید و توسعه ی منابع الکترونیک
مروری بر کتاب های داستانی واقعیت افزوده برای کودکان
تاثیر خوانش فنی متن بر درک زیبایی شناسانه و لذت کودک از متون ادبی
استفاده از لذت خواندن قصه در درمان: بررسی مطالعات انجام شده در ایران
نقش دوره های بلندخوانی در ارتقای سواد رسانه ای کودکان
مقایسه تاثیر یک افسانه ایرانی و یک افسانه یونانی بر کودکان ۹ تا ۱۲ ساله از طریق قصه گویی
سخنرانی دکتر یزدان منصوریان درباره تجارب خواندن
پنل سوم (بیان تجارب شخصی و سازمانی در حوزه خواندن)
طرح ماراتن کتابخوانی در مدارس تهران
مربیان و لذت خواندن: مطالعه موردی کارگاه قصه گویی دیجیتال
بررسی مکان ها و فعالیت های ترویج خواندن در کتابخانه های کودکان برتر جهان
یک تجربه از بلندخوانی: اوقات فراغت و لذت های خواندن، خواندن برای درمان
پیش به سوی لذت خواندن از همان بدو تولد: طرح و برنامه هایی از سراسر جهان برای نوزادان و نوپایان
کتابخوان مدرسه ای: معرفی طرح و بیان تجربه کتابداران
سخنرانی مهمان مدعو نروژی خانم دکتر آسه ماریا آماندسن همراه با ترجمه فارسی “کتاب های تصویری نروژی و لذت خواندن”
سخنرانی سرکار خانم زهره قایینی درباره ترویج خواندن در مناطق محروم: تجربه ها و چالش ها
پنل چهارم (خواندن تصویر، خواندن ترجمه)
ادبیات کودک و ایدئولوژی: واکاوی نشانه های نمادین و قراردادی در خوانش دو کتاب تصویری
کمیک بوک ها و لذت خواندن
چگونگی بازسازی زبان کودک در ترجمه و اهمیت آن در جذب مخاطب
بررسی تحلیلی و نشانه شناختی کتاب، کتابخانه و کتابدار در فیلم های سینمایی و برنامه های تلوزیونی کودک و نوجوان
سخنرانی مهمان مدعو نروژی خانم دکتر کریستین اریاستر همراه با ترجمه فارسی “ادبیات کودک در نروژ”
سخنرانی جناب آقای علی اصغر سیدآبادی درباره وضعیت خواندن ادبیات کودک در ایران
پنل پنجم (بررسی های موردی)
سنجش سطح خوانایی مدخل های زندگی نامه در فرهنگ نامه کودکان و نوجوانان
جنسیت و هویت جنسی در کتاب های فارسی پنجم دبستان کتاب سال ۱۳۹۰ در مقایسه با ۱۳۵۴
بررسی نقش عوامل فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی در مطالعه غیر درسی دانش آموزان (مطالعه موردی شهر مشهد مقدس)
کهن الگوها و تاثیر آنها در لذت خوانش آثار ادبی کودک و نوجوان (با بررسی دو اثر از کودکانه های احمدرضا احمدی)
پنل ششم (طرح کودکی در ایران)
شیوه و مولفه های کتابخوانی مادر برای کودک: یک مطالعه تکلیف محور
کتاب، ابزار دیجیتال و بازی های رایانه ای: تعامل یا تقابل
کتاب و محیط یادگیری خانه برای کودکان: یک مطالعه توصیفی
علاقه به مطالعه در کودکان: نقش خانواده و محیط سوادآموزی خانه
کتابخانه در خانواده های ایرانی: نقش ویژگی های کودک و خانواده
اختتامیه
کارگاه ها
کارگاه آقای داگ لارسن با عنوان “ویژگی های ادبیات کودک”
کارگاه خانم دکتر آسه ماریا آماندسن با عنوان “تحلیل کتاب های تصویری: رابطه متن و تصویر”


نظرات شما