کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
چه مي بينيم؟ چگونه نمايش مي دهيم؟
كارگاه "چه مي بينيم؟ چگونه نمايش مي دهيم؟" براي اعضاي گروه سني (ج – د) توسط آقاي بيدآبادي مقدم در تابستان ۹۳ برگزار مي شود.
جلسه اول: ابتدا از شركت كنندگان خواسته شد هر يك خاطره اي تعريف كنند و سپس دو مورد از خاطرات آن ها براي نمايش در هفته آينده انتخاب شد. در اين جلسه درباره شيوه مناسب بيان مطالب صحبت و از بچه ها خواسته شد نمايشي با موضوع "گفتن نمره بد به مادر" اجرا كنند. در ميان نمايش بچه ها، نكته هايي كه به بهتر شدن اجراي آن ها كمك كند، گوشزد ميشد.
جلسه دوم: در ابتدا خاطرات انتخاب شده جلسه قبل، توسط بچه ها به نمايش درآمد. سپس مفهوم "ماسكه" به بچه ها توضيح داده شد. در آخر نيز براي تقويت في البداهه در گروه، از آن ها خواسته شد به نوبت داستاني را كه مربي آغاز كرده است، ادامه دهند.
جلسه سوم: در این جلسه از بچه ها خواسته شد نمایشی با موضوع "بزرگترین ترس زندگی" را در گروه های دو نفره اجرا کنند. بعد از اجراها درباره کارها صحبت شد و هر فرد به شکل مستقیم در مورد ترس هایش صحبت کرد. از شیوه برگرفته از تئاتر درمانی است که در آن اعضا با بیان احساساتشان نسبت به یک موضوع، نوعی از آرامش را تجربه می کنند.
جلسه چهارم: در ابتدا از بچه ها خواسته شد چند خاطره تعریف کنند و از بین آن ها دو خاطره انتخاب و اجرا شد. سپس در مورد نوع حرکات بدن بازیگر در هنگام اجرا و چگونگی کنترل احساسات صحبت شد.
نظرات شما