معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول

دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 24 تیر 1399

زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر

دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند.  این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 22 تیر 1399

زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى

هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن می‌گرفتیم.  تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانه‌های شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده‌ است، روایتگر آن است. 

ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوال‌ها را با خودمان مرور می‌کنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا می‌خواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا می‌خواستند برای مشکلات، با روحیه‌ای تازه راه‌حل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آن‌ها می‌جنگیدند؟ آیا ... 

"جشن" امروز چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ...

اخبار

کارگاه “اسباب بازیخانه”

 کارگاه اسباب بازیخانه برای گروه سنی الف توسط خانم حبیب نژاد در زمستان ۹۳ برگزار شد که گزارش آن به شرح زیر است:

جلسه ۱۰/۲۰: کلاس با بازی حرکتی و شعرخوانی شروع شد و چون  سالن پایین نمایشگاه بود، ما از اتاق قصه گویی برای بازی و کاردستی استفاده کردیم. کتاب های متنوعی توسط بچه ها خوانده شد که سلیقه انتخابشان عالی بود .

جلسه ۱۰/۲۱: امروز در رابطه با فصل زمستان و لباس مناسب صحبت شد و کاردستی درست کردیم. کودکان کتاب هایی از کتابخانه انتخاب و برای دوستان تصویرخوانی کردند. 

جلسه ۱۰/۲۸: کودکان کتاب هایی که امانت برده بودند را تعریف کردند. بعد با قطار انسانی به طبقه پایین رفتیم و شعری در مورد زمستان خواندیم و بازی حرکتی و ریتمیک کردیم. در انتها در مورد لباس هایی که ما از آن دوتا داریم (یک جفت) صحبت کردیم و کاردستی درست کردیم و با اسباب بازی های پیشنهادی بچه ها بازی کردیم.

جلسه ۱۱/۱۱: کار با خواندن کتاب توسط بچه ها به صورت تک تک شروع شد. بعد با بچه ها مهارت های شخصی خوردن با قاشق و چنگال را کار کردیم. بچه ها کار کلاژی انجام دادند که جایگاه هر کدام را روی میز یاد بگیرند.

جلسه ۱۱/۱۲: کار با خواندن کتاب های انتخابی بچه ها شروع شد. بعد با شعرخوانی از پله ها پایین آمده و در سالن بازی حرکتی و آهنگین انجام دادیم. سپس آداب میز و طرز استفاده از هرکدام از وسایل میز را تمرین کرده و کاردستی درست کردیم.

جلسه ۱۱/۱۸: کودکان کتاب هایی که برده بودند را تصویرخوانی کردند و هر کدام برای خواندن کتاب، گوش کردن به کتاب دوست دیگر صبوری کردند. تمام کلماتی را که می دانستند را به کار بردند، کلمات جدیدی که دوستانشان استفاده کردند را شنیدند. قطار شدیم و به سالن رفتیم و شعر زمستان و یه روز آقا خرگوشه را خواندیم. بعد با اسباب بازی ها بازی و کاردستی درست کردیم.

جلسه ۱۱/۲۵: چطور ستاره بگیریم؟ تولدت مبارک هاپو، لودی و شوخی ها، کتاب هایی بودند که بچه ها باهم در گروه خواندند. بعد به سالن رفتیم و شعر خواندیم و بازی کردیم و کاردستی درست کردیم.

جلسه ۱۱/۲۶: برنامه های پایان بهمن بیشتر روی کتابخوانی و معرفی کتاب درباره مهارت های زندگی و چگونه رفتار کنیم، بالا بردن مهارت های دستی بچه ها با تمرینات خط و تاکردنی، شکل سازی با اشیا و اسباب بازی ها بود.

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading