معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

اخبار

کارگاه تئاتر پداگوژیک ۹۷-موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

کارگاه تئاتر پداگوژیک ۹۷-موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می کند: دوره کارگاهی تئاتر پداگوژیک در دو بخش تئوری و عملی به  سوال “کودکی و ادبیات کودک و نوجوان چه جایگاهی در تئاتر پداگوژیک دارند؟” پاسخ می دهند.

سرفصل های کارگاه:

  • درآمدی بر تئاتر پداگوژیک (پیشینه، تعاریف، گونه ها و کارکردها)
  • نقش بازی های نمایشی در فرآیند تئاتر پداگوژیک
  • نمایش خلاق: تئاتر پداگوژیک و کنش جمعی
  • پداگوژی، تئاتر شورایی و الگوی بوآل-فریره

این کارگاه ویژه آموزگاران، مربیان، کتابداران، کارورزان آموزشی، هنرجویان و علاقه مندان به هنر تئاتر است.

آموزشگر و تسهیلگر کارگاه: علی مرتضوی فومنی، پژوهشگر گروه مطالعات آموزشی انجمن مطالعات فرهنگی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران

گواهی ارائه می شود.

زمان: پنجشنبه ها و جمعه ها ۴ و ۵ و ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۴

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره ۰۹۱۹۸۷۱۰۳۶۴ تماس بگیرید.

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading