کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
کارگاه گِل بازی و خمیر بازی
در خرداد ماه ۹۳، کارگاهی با عنوان "گِل بازی و خمیر بازی" برای کودکان گروه سنی الف توسط خانم اقلیدس با هدف آشنایی آن ها با گِل و دست ورزی و خلاقیت، برگزار شد.
جلسه اول: در این جلسه بچه ها با خاک رس و نحوه درست کردن گِل رس آشنا شدند. آن ها نحوه درست کردن خمیر با آرد را نیز تجربه کردند. سپس با گِل آب روی مقوا نقاشی کشیدند.
جلسه دوم: در این جلسه رنگ کردن خمیر به بچه ها آموزش داده شد و خمیرهایی با رنگ های آبی و زرد به دستشان داده شد. خانم اقلیدس کتاب "آبی کوچولو و زرد کوچولو" را برای بچه ها خواند و درست شدن رنگ سبز را با مخلوط کردن خمیر آبی و زرد به بچه ها نشان داد. سپس از بچه ها خواست با خمیرهای آبی و زرد و سبز که داشتند اشکال مختلف بسازند. در پایان نیز نقاشی های گِل آب جلسه قبل را دورگیری کرده و با مداد رنگی، رنگ کردند.
جلسه سوم: کار در این جلسه با "پله بازی" که علاوه بر آموزش سمت چپ و راست، باعث تقویت عضلات پا می شود، شروع شد. سپس بچه ها با گِل فیتیله درست کردند و روی سطح شیبدار بزرگی که خانم اقلیدس درست کرده بود، پله هایی درست کرده و با همکاری هم یک سُرسُره گِلی ساختند. فیتیله سازی به عنوان یکی از مبانی گِل بازی کودکان در جهت ساخت و ساز، باعث هماهنگی حرکت دو دست کودک با ذهن او می شود و دید او را در یکدست کردن فیتیله تقویت میکند.
جلسه آخر: در آخرين جلسه اين كارگاه، بچه ها به كانون شماره ۷ (ضلع شمالي پارك بعثت) برده شدند تا با پخت سفال در كوره آشنا شوند. مادران پاي چرخ سفالگري نشستند و بچه ها پاي ميز كار با سفال. از بچه ها خواسته شد توپ هاي كوچك بسازند و با سيخ چوبي مهره هايي درست كنند. بچه ها نام خودشان را روي توپ ها نوشتند و در كوره پختند.
نظرات شما