کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
گزارش جشن یلدا خانه کتابدار ۹۷
مراسم جشن يلدا روز چهارشنبه ٢٨ آذر ساعت ١٤:٣٠ الي ١٦:٣٠ در محل خانه كتابدار كودك و نوجوان براي تمامي گروه هاي سني برگزار شد.
برنامه گروه سني الف در سالن اجتماعات با حضور خانمها مريم قديري و زهرا روح اله برگزار شد. در اين برنامه ابتدا بچه ها گرگم به هوا بازي كردند. سپس داستان ماه پيشوني براي آنها قصه گويي شد. حالا نوبت بچه ها بود كه قصه گويي كنند و هركدام قصه ي ننه سرما را گفتند. سپس با كاغذ رنگي هايي كه در اختيار داشتند، بدون استفاده از هيچ ابزاري انار و هندوانه درست كردند. در پايان نيز يك بازي تمركزي انجام دادند.
برنامه گروه سني ب و ج (مقطع دبستان) در كتابخانه كودك با حضور خانمها مسعودي و يزداني برگزار شد. در ابتداي برنامه، درباره ي شب يلدا و قصه ي ننه سرما و افسانه ها صحبت كردند. در ادامه نمايش ننه سرما براي بچه ها اجرا شد و درباره ي شَبچِره هم توضيحاتي به بچه ها ارائه دادند.
بازي حدس كلمه نيز بصورت حرف به حرف در ارتباط با شب يلدا انجام شد. پس از آن بچه ها به گروه هاي ٤ نفره تقسيم شدند و هر گروه يك داستان در ارتباط با شب يلدا نوشتند. در پايان هم بازي پانتوميم را با استفاده از كلمات مربوط به شب يلدا اجرا كردند.
برنامه ي مربوط به گروه سني بزرگسال و مادران در كتابخانه خانواده با حضور خانمها رعنا و قويدل برگزار شد. در اين برنامه ابتدا از اسطوره ها و زايش خورشيد تا يلداي امروز صحبت شد، سپس خانم قويدل درباره انواع عروسكهاي سنتي ايران و نحوه ي ساخت شان توضيحاتي دادند، برخي از شركت كنندگان نيز درباره ي عروسكهاي منطقه ي خود صحبت كردند، پس از آن خانم رعنا قصه ي “ماه عاشق خورشيد شد” را براي حاضران گفتند و در پايان به رسم شبهاي يلدا همه نيت كردند و فال حافظ خود را از كوزه ي سفالي برداشتند و با خوراكي هاي مختلف يلدايي پذيرايي شدند.
نظرات شما