کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
گزارش “نشست اعضای هفت دوره طرح سبد خواندن با خانواده با مربیان”
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ در خانۀ کتابدار از افرادی که در دورههای مختلف طرح سبد خواندن شرکت کردهبودند دعوت شده بود تا گرد هم آیند و با هم گفتوگویی داشته باشند. خانمها هرندیزاده، دباغ، سلیانی، جباری، اقلیدس و … در این جمع نیز همراه شرکتکنندگان بودند.
در ابتدا اعضای شرکتکننده از چگونگی نحوۀ آشنایی با خانه کتابدار، تأثیر فعالیتهای خانه کتابدار و موقعیت فعلیشان صحبت کردند. سپس خانم سلیانی، با توجه به مواردی که شرکتکنندگان بیان کردند، به یک جمعبندی رسیدند: نرخ خواندن در بین اعضا و خانوادهشان بالا رفته است؛ کتابهای عرضه شده در طرح سبد خواندن، کارشناسیشده و مفید بوده است؛ خود اعضا به طریقی مروج خواندن شدهاند؛ کتاب نهتنها به عنوان سرگرمی که نقش درمان هم در زندگیشان داشته است. همچنین برمبنای پیشنهادات آنها به این نتیجه رسیدند که کتابهای معرفی شده در طرح سبد خواندن، در سایت هم قرار گیرد.
خانم جباری جلسه را اینگونه ادامه دادند که تغییرات فردی در جمع بسیار قابل توجه است. ایشان خواندن را بالا رفتن مهارتهای زندگی دانستند، و از اعضا خواستند حساستر به کاری که انجام ميدهند نگاه کنند و فکر کنند چگونه میتوان از خانه کتابدار تغذیه کرد.
خانم سلیانی گفتند خود شما کتابخوان شدید ما میخواهیم به طور مرتب با ما در محدودۀ زندگی خودتان همکاری کنید. هر کدام یک مروج شوید و هر کمکی که لازم باشد خانه انجام میدهد. یعنی به عنوان یک فعالیت اجتماعی به طور مرتب این کار را انجام دهید. خانم جباری نیز بر روی مستند کردن این فعالیتها پافشاری کرده و آن را مهم دانستند.
بعد از آن اعضایی که علاقمند بودند برای این کار اعلام آمادگی کردند، داوطلبین آنچه که در زندگی خودشان دارای پتانسیل و امکانات برای ترویج کتابخوانی بود را مطرح کردند. قرار شد در جلسۀ بعد امکانات این حوزهها را بررسی کرده و گزارشی در این مورد به خانه کتابدار ارائه دهند.
سمیه صوفیان
نظرات شما