معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

اخبار

گزارش کارگاه “بازی های رنگی”

 گارکاه بازی های رنگی با هدف خلاقیت و مهارت های حرکتی و مشارکت جمعی و گروهی و دست ورزی، هنر حجمی و آموزش تکنیک برای گروه سنی الف و ب و ج، توسط خانم هاشمیان در خانه کتابدار برگزار شد:

جلسه ۹۴/۵/۶: بچه ها به دو گروه سنی بزرگسال و کوچک تر تقسیم شدند. بزرگسال به تکمیل خانه مقوایی کارتنی و رنگ کردن و چسباندن قطعات تزئین و نظر دادن راجع به استفاده کردن از وسایل و ابزاری که در اختیارشان قرار گرفته بود. گروه کوچکترها تمرین دست ورزی با سوزن های پلاستیکی کاموا و مقوای پانچ شده انجام دادند و در انتها با رنگ انگشتی روی مقواهایشان یک نقاشی آزد کشیدند.

جلسه ۹۴/۵/۲۷: یک مقوا را به تعداد بچه ها به قطعات مساوی تقسیم می کنیم. لبه های چهار ضلع مقوا را چت های کوچک می دهیم و بچه ها نخ کاموا را به دلخواه از چت های کنار مقوا رد می کنند که سطح مقوا به قطعات کوچک تقسیم می شود و بعد روی آن را فویل می کشیم که فقط برجستگی ها کاموا دیده می شود و هر خانه را رنگ می کنند و سطح کار براق و رنگی می شود و جلوه بصریخوبی دارد.

– بادکنک را باد می کنیم  و لایه لایه کاغذهای روزنامه را چسب می زنیم و روی بادکنک می چسبانیم. لایه ها باید به تعداد ۵ یا۶ لایه برسد. مرحله اول ساخت مجسمه پاپیه ماشه را انجام دادیم.

– بازی اول: توپ های تخم مرغی را با دمیدن در نی به مسیری که با چسب های رنگی روی زمین تعیین شذه است راهنمای می کنیم  و کسی که توپ خودش را به انتها برساند برنده است

بازی دوم: از یک کپه اسمارتیز رنگی، یک رنگ را با مکیدن در نی انتخاب می کنیم و از جمع اسمارتیز ها جدا می کنیم

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading