معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

اخبار

گزارش کارگاه “حلقه مطالعاتی”

 کارگاه حلقه مطالعاتی با هدف گروهی کار کردن، چگونه مشارکت داشته باشند، تقویت فکر کردن و تحلیل کردن برای گروه سنی ب توسط خانم هرندی زاده در خانه کتابدار برگزار شد:


 1- از روی تصاویر بقیه داستان توسط خود بچه ها و مربی گفته شد. آخر کتاب به این اشاره شده بود که این پسر می تواند ملوان شود و توانایی آن را دارد. توانایی می تواند کلیدی باشد برای کلاس های بعد.

۲- کتاب هایی که در مورد کار بود را قرار بود جستجو کنند و  در موردش حرف بزنند.

۳- کار روی تئاتر شورایی: مرحله اول" راه رفتن به صورت مارپیچ و به سوی هدفی مشخص- مرحله دوم: جمله سوالی که خیلی مهم نیست (در راه) از هم بکنند جواب داده نشود- مرحله سوم: سوالی که مهم است از هم بکنند جواب داده نشود اما به همان حالت که به هم می گویند مجسمه شوند- مرحله چهارم: بچه ها حدس بزنند که چه می فهمند؟- مرحله پنجم: بچه ها و مادرهایشان به یک گروه تقسیم شدند به نام گلابی/ سیب/ انار، هر کدام با مشورت موضوعی را از این موضوعات انتخاب کردند و هرچه می دانستند می گفتند و یک نفر می نوشت- مرحله ششم: گروه ها جایشان را عوض می کنند یعنی نوشته گروه اناربه گروه سیب می رسد که باید آن ها آن موضوع را ادامه دهند و دوباره عوض شوند و …

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading