كارگاه مادر و كودك (كتابخواني و مهارت هاي زندگي)

خانه كتابدار كودك و نوجوان برگزار مي كند: كارگاه "مادر و كودك" (با محوريت كتاب و كتابخواني و آموزش مهارت هاي زندگي) با تسهيلگري خانم مينا حبيب نژاد

١- گروه سني : ٤ تا ٦ سال 

روزهاي يكشنبه ساعت ١٤:١٥ الي ١٥:١٥

٢- گروه سني: ٢ تا ٤ سال 

روزهاي يكشنبه ساعت ١٥:٣٠ الي ١٦:٣٠ 

٨ جلسه 

(شروع دوره از يكشنبه ٢٢ دي تا يكشنبه١١ اسفند)

براي ثبت نام با كتابخانه كودك تماس حاصل فرماييد.

كارگاه قصه گويي ديجيتال

نشست "داستان گویی دیجیتال، رسانه‌ای در خدمت پرورش مهارت‌های شناختی نوجوانان"در شورای کتاب کودک: این نشست با هدف معرفی رسانه داستان گویی دیجیتال در خدمت پرورش شناخت اجتماعی نوجوانان برگزار می‌شود:

محورهای نشست:

  • داستان گویی دیجیتال چیست؟
  • داستان گویی دیجیتال نسبت به انواع دیگر روایت گری و شیوه های مختلف بیان چه جایگاهی دارد؟
  • اهمیت داستان گویی دیجیتال در پرورش نقش شناخت اجتماعی در چیست؟
  • چرا مهم است که امکانات شبکه‌های دیجیتالی برای رونق فضای گفتگو و یادگیری مشارکتی نوجوانان استفاده کنیم؟
  • چطور می‌توانیم از داستان گویی دیجیتال برای آموزش موثرتر بهره ببریم؟
  • و تجربه بومی سازی شده داستان گویی دیجیتال در ایران: گروه قصه گویی دیجیتال شهرزاد

ارائه دهنده: لاله خسروی پژوهشگر حوزه روایت گری دیجیتال و عضو گروه قصه گویی دیجیتال شهرزاد.

مکان: کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک

زمان: ۱۸ دی ۱۳۹۸- ساعتی ۱۶ الی ۱۷:۳۰.

جشن يلدا ٩٨ در خانه كتابدار

خانه كتابدار كودك و نوجوان برگزار مي كند: ويژه برنامه شب يلدا با حضور خانم ها قويدل، غديري و مسعودي (اعضاي گروه ترويج خواندن شوراي كتاب) زمان: چهارشنبه ٢٧ آذر براي گروه سني ب و ج ( ٧ تا ١٤ سال) ساعت ١٥ الي ١٦:٣٠

اخبار

كارگاه مادر و كودك- جلسه ٥- ٩٨

كارگاه مادر و كودك- جلسه ٥- ٩٨

جلسه ي پنجم كارگاه مادر و كودك روز يكشنبه ١٢ آبان، با تسهيلگري خانم مينا حبيب نژاد براي گروه سني ٢/٥ تا ٤ سال در خانه كتابدار كودك و نوجوان برگزار شد. برنامه ي اين هفته ي گارگاه، گفتگو درباره يكي از احساس هاي مهم بچه ها بود. هريك از بچه ها كتابي با موضوع عصبانيت آورده بود و آن را براي همديگر تصويرخواني كردند.  خانم حبيب نژاد “كتاب دست براي زدن نيست” را براي بچه ها تصويرخواني كردند و درباره اينكه دستها چه كارهايي مي توانند انجام دهند، صحبت كردند.

ايشان از بچه ها خواستند تا توضيح دهند كه هنگام عصبانيت چه شكلي مي شوند و شكل عصباني شدن را نشان دهند. در ادامه از بچه ها خواسته شد تا نقاشي عصبانيت را بكشند و هركس به نحوی عصبانيت را نشان داد: با خط هايي درهم و شكسته، دايره هايي داخل هم رفته و … .  ايشان در توضيح نقاشي ها گفتند ما همگي حس عصبانيت را مي شناسيم، بايد آن را به بچه ها ياد بدهيم تا بدانند آنها هم حق عصباني شدن را دارند ولي حق آسيب زدن به ديگران در هنگام عصبانيت را نداريم. براي اينكه آسيب نزنيم, بايد تخليه هيجاني مثبت انجام دهيم مثل خط خطي كردن بچه ها روي كاغذ و نوشتن براي بزرگسالان كه يكي از روش هاي تخليه هيجاني مثبت در هنگام عصبانيت است. در انتهاي كارگاه شعر “دست براي زدن نيست” خوانده شد و بچه ها با خواركي هايي كه همراه خود آورده بودند، از يكديگر پذيرايي و با اين كار ساده باهم ارتباط برقرار كردند. خانم حبيب نژاد نيز به پرسش هاي مادران پاسخ دادند.

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه ما عضو شوید :