کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم

کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم؛ با صدای نینا هرندیزاده مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/سنگریزه.mp3"][/audio]
کتاب صوتی-ماهی سیاه کوچولو

با صدای سمیرا میهنخواه, قصهگو و مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/ماهی-سیاه.mp3"][/audio]
کتاب-صوتی-جهان مال من است

با صدای ایوب موحدیپور بنیانگذار خانه کتابدار [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/این-جهان.mp3"][/audio]
اخبار
حلقه هاي مطالعاتي “گروه سني ب” ۱۳۸۹
اين كارگاه با هدف پرورش خلاقيت، دقت در مشاهدات، بالا بردن قدرت تحليل كتاب، تقويت خواندن و نوشتن، تقويت اعتماد به نفس براي گروه سني "ب" در روزهاي يكشنبه (يك هفته در ميان) توسط خانم نينا هرندي زاده برگزار مي شود.
جلسه اول: پس از آشنا شدن، بچه ها و مربي در حياط و كوچه گردش كردند و مشاهدات خود را نوشتند. از آن ها خواسته شد درباره مشاهدات خود از درختان صحبت كنند و آن ها را بنويسند. سپس كتاب "درخت من و شهر تابانا" نوشته نفيسه نفيسي خوانده شد.
جلسه دوم: در ابتدا كتاب "درخت بخشنده" توسط مربي خوانده شد و از بچه اين سوال پرسيده شد كه "در خانواده شما چه كسي شبيه درخت بخشنده است؟ آن فرد چه چيزي بخشيده است؟" بچه ها پاسخ هايي مانند علم برادر، دوستي خواهر، درد و دل كردن با مادر و…را دادند كه بسيار جالب بود.
جلسه سوم: در اين جلسه نقاشي "درخت آرزو ها" به صورت دسته جمعي كشيده شد و سپس نمايش كتاب درخت من و شهر تابانا كه قبلا خوانده شده بود اجرا شد.
جلسه چهارم: ابتدا كتاب "هميشه دوستت دارم" نوشته رابرت مانش خوانده شد. سپس درباره تفاوت هاي پدر و مادر بحث شد. بچه ها به اين نتيجه رسيدند كه آن ها فرقي با هم ندارند فقط مادر عاطفي تر است. همچنين آن ها اظهار داشتند كه با مادر بهتر مي توان درد و دل كرد و در مورد مشكلات پيش آمده صحبت كرد.
جلسه پنجم: در اين جلسه درباره ي تصاوير كتاب "هميشه دوستت دارم" بيشتر صحبت شد و بچه ها در مورد مادر و حسي كه نسبت به مادرشان دارند نقاشي كردند. همچنين درباره فصل پاييز و رنگارنگي برگ هاي پاييز صحبت شد.
جلسه ششم: كتاب "غول غمگين" نوشته شانتال ماروي خوانده شد. اين كتاب در مورد "پدر" است و بعد از خواندن كتاب با بچه ها درباره پدرانشان و احساسشان نسبت به آن ها صحبت شد. همچنين درباره تفاوت هايي كه انسان ها با هم دارند و بچه هاي معلول و نيازهايشان صحبت شد.
جلسه هفتم: داستان "غول خنده ها" كه حرفهايش را در كيسه مي گذارد و به آبگير مي اندازد گفته شد سپس از بچه ها پرسيده شد كه شما چه چيزي را كه بايد داشته باشيد و نداريد، در كيسه مي گذاريد؟ پس از اين سوال، جواب هاي آن ها به صورت داستان در آمد و آن ها نقاشي كيسه و چيزي كه درونش مي باشد را كشيدند. در آخر بچه ها با يكي از والدين مصاحبه اي انجام دادند و همين سوال را از او پرسيدند و با روش مصاحبه كردن آشنا شدند.
جلسه هشتم: كتاب "غول دوچرخه" نوشته احمد اكبرپور خوانده شد. سپس سه سوال از آن ها پرسيده شد: ۱-دوچرخه مال كيست؟ ۲-مقصد دوچرخه كجاست؟ ۳-در راه چه اتفاق هايي مي افتد؟ بچه ها پاسخ هاي جالبي به اين سوالات دادند و درباره كتاب با آن ها صحبت شد. همچنين روخواني كتاب انجام شد و در آخر از آن ها خواسته شد به اين سوال پاسخ دهند: "دوست داشتيد آخر داستان چه اتفاقي مي افتاد؟". قرار شد بچه ها پاسخ اين سوال را در جلسه بعد بدهند.
جلسه نهم: در اين جلسه ادامه كتاب "غول دوچرخه" خوانده شد و از بچه ها خواسته شد در ذهن خود وارد خانه غول شوند و سپس از آنجا فرار كنند و تصورات ذهني خود را بنويسند. در پايان نوشته هاي بچه ها خوانده شد و درباره آن ها صحبت شد.
جلسه دهم: در اين جلسه از بچه ها خواسته شد به صورت گروهي نقاشي كتاب "غول دوچرخه" را بكشند. بچه ها در حين نقاشي كردن درباره كتاب صحبت و تبادل نظر كردند.
جلسه يازدهم: در اين جلسه كتاب "قصه ي يوسف جون" از نفسه نفيسي خوانده شد. از بچه ها خواسته شد به اين سوالات پاسخ دهند: در خانواده با چه كسي مشورت مي كنيد؟ با چه كسي درس مي خوانيد؟ با چه كسي درد و دل مي كنيد؟ با چه كسي بازي مي كنيد؟ وقتي بازي مي كنيد چه حسي داريد؟
سپس به تحليل پاسخ بچه ها پرداختيم و درباره ي آن ها صحبت كرديم.


نظرات شما