کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم

کتاب صوتی-سنگریزههای بدون اسم؛ با صدای نینا هرندیزاده مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/سنگریزه.mp3"][/audio]
کتاب صوتی-ماهی سیاه کوچولو

با صدای سمیرا میهنخواه, قصهگو و مروج ادبیات کودک و نوجوان [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/ماهی-سیاه.mp3"][/audio]
کتاب-صوتی-جهان مال من است

با صدای ایوب موحدیپور بنیانگذار خانه کتابدار [audio mp3="http://hlpr.ir/wp-content/uploads/2025/11/این-جهان.mp3"][/audio]
اخبار
دومين پيش نشست كتابخانه هاي كودكان ٩٨
دومين پيش نشست كتابخانه هاي كودكان با موضوع كتابدار كودك روز دوشنبه ٢٠ آبان ساعت ١٦:٣٠ الي ١٨:٣٠ در محل خانه كتابدار كودك و نوجوان، با حضور خانم ها انصاري و عماد خراساني برگزار شد.
در اين نشست ابتدا خانم دكتر نوذري، يك مقاله از خانم انصاري با عنوان “بگذاريد بخوانند” كه در كتاب يادنامه ي دكترحري به چاپ رسيده بود را براي اعضاء شركت كننده معرفي كردند و از آنها خواستند تا اين مقاله را كه شرح فعاليت هاي خانم “پت” را يك كتابدار كتابخانه كودك در حومه ي شهر پاريس بود، مطالعه كنند و از شيوه هاي خلاقانه اي كه براي جذب مخاطب خردسال و كودك به حاشيه رانده شده استفاده كرده، آگاه شوند و ايده هايي را بگيرند.

در ادامه، خانم انصاري از تجريباتشان در رابطه با كتابخانه هاي كودكان صحبت كردند. از شروع كار ايشان با شوراي كتاب كودك
⁃ آشنايي با خانم ميرهادي و تدريس واحد درسي كتابخانه هاي آموزشگاهي
⁃ تأسيس كتابخانه كودك در پارك خيام ( از نتايج كار در كتابخانه كودك دريافت اين نكته بود كه يك كتابدار قبل از اينكه كتابدار باشد بايد يك جامعه شناش خوب باشد تا جامعه مخاطب خود را بشناسد و با روش هاي مختلف مخاطبش را جذب كند.)
⁃ تأسيس كتابخانه آموزشگاهي در مدرسه فرهاد: در اين مورد ايشان بيان كردند كتابدار كتابخانه آموزشگاهي دنياي متفاوتي با كتابدار كتابخانه ي عمومي دارد و يك كتابدار مدرسه بايد به كتابهاي درسي دانش آموزان تسلط كافي داشته باشد تا بتواند كتاب مرتبط با درس هاي دانش آموزان را به معلمان و دانش آموزان معرفي كند.
⁃ ترويج خواندن از اهداف ديگر شوراي كتاب بود كه در كنار كتابدار كودك به اوج خودش مي رسد.

در ادامه آقاي مسعودي از اعضاي هيئت مديره انجمن كتابداري درباره ي كنگره ي علم اطلاعات و هريك از كميته هاي كتابداري توضيحاتي را ارائه دادند.
خانم عماد در ادامه ي نشست از فعاليت هاي مختلف يك كتابدار در كتابخانه هاي تخصصي صحبت كردند و از حاضران خواستند تا مقاله ي “روياي شيرين” نوشته ي خانم عمادخراساني را مطالعه كنند. ايشان در ادامه فرمودند، هر كتابدار متناسب با كتابخانه ي تخصصی كه در آن كار مي كند نياز به آموزش دارد. اگر در كتابخانه كودك است، بايد در زمينه ي ادبيات كودك و نوجوان آموزش ببيند و حتي با روانشناسي كودك هم آشنايي داشته باشد.

در ادامه نشست، خانم خراسانچي دبير اجرايي كنگره علم اطلاعات توضيحاتي درباره ي كنگره دادند. سپس از تجربياتي كه در بخش كودك و نوجوان كتابخانه حسينيه ارشاد داشتند، توضيحاتي ارائه دادند. خانم نوذري از هريك از حاضران خواستند تا درباره ي تجربياتشان از كار در كتابخانه كودك توضيحاتي دهند و از روش هاي مختلف كار با كودكان صحبت كنند. يكي از دغدغه هاي مشترك كتابداران ، علاقه مند كردن نوجوانان به خواندن كتاب و جذب آنها به كتابخانه بود.



نظرات شما