کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
مينا حبيب نژاد
مينا حبيب نژاد، متولد ۱۳۴۹، تهران هستم.
سال ۶۷ ديپلم رشته كودكياري را گرفتم. همان سال در بيمارستان سرخه حصار در بخش كودكان و مهدهاي وابسته با عنوان مربي بازي فعاليت داشتم.
سال ۶۸ در كلاس هاي خانم لي لي انگجي، آقايان بوالحسني، صنعي، تركمان كه به حق از اساتيد برحق در رشته علوم تربيتي هستند، كسب علم كردم.
سال ۶۹ تا ۷۲ كارشناسي علوم تربيتي گرفتم. سال ۷۳ با مركز معلولين ذهني و CD گلستانه مشهد به عنوان مربي بازي و مشاور همكاري كردم. ضمن تحصيل با مؤسسات مختلف همكاري داشتم: شوراي كتاب كودك، مركز پژوهشي كودكان دنيا، شيرخوارگاه آمنه، مؤسسه پويا، خانه شوش (كودكان كار و خيابان)، مدرسه والعصر، جوادالائمه و همچنين مهد كودك هاي: طليعه، گل چين، ايران خودرو، مهر مام، آفتاب، نارنجي، باران، بادبادك.
سال ۸۶ دوره (Education India) را در هند گذراندم
مسئول گروه ويژه شوراي كتاب كودك هستم، با هدف همراهي و تشويق به گروه ويژه كودكان با نيازها و شرايط ويژه و خانواده هاي آن ها مشغول هستم.
كارگاه هاي آموزشي ويژه در خانه كتابدار برگزار كردم كه با استقبال عالي همراه بوده. دوره هنر درماني آقاي فتحي در دانشگاه شهيد بهشتي، هوش هيجاني و هوش های چندگانه خانم قاسم زاده، بازي درماني خانم دکتر ميلاني، قصه گويي و قصه خواني خانم قزل اياغ و مهارت هاي زندگي آقاي يوسفي و خانم دکتر دلاوری در دانشگاه تهران، دوره های تربیت جنسی و مقابله با آزار جنسی، پرورش خلاقیت و آموزش خلاق در دانشگاه تهران را گذرانده ام.
ضمن مسافرت هایی که به چند کشور آسیایی داشتم، چگونگی آموزش موارد بالا را در چند مهدکودک و مرکز آموزشی مشاهده کرده و از آن تجربیات در کارگاه های خود استفاده می کنم.
در حال حاضر علاوه بر مهدكودك هاي خانم جواهري (رنگین کمان، رنگینه، آوین) با مهد كودك ها،مدارس غیرانتفاعی و موسسات توانبخشی همکاری دارم. برخي از اين مراكز عبارتند از: مدرسه فرهنگ (تهرانپارس)، رضويه (قيطريه)، مدرسه بوعلي (طرشت)، مهد نغمه پرستو (توانير)، مركز خلاقيت آفرينش (نوبنياد)، مركز خلاقيت قلمرو كودك (صدر)، مهد ستارگان كوچك (فرشته)، مهد لنا (كامرانيه)، مهد خانه كودك (آپادانا) و…
هدف من: آموزش غير مستقيم مهارت هاي خودياري، اجتماعي به دوستان كوچكم است در قالب بازي و شادي. زيرا معتقدم اين دوستان سرمايه هاي ملي كشور من هستند و بايد براي ساختن فردا و نه براي فردا آموزش ببينند.
تصاویری از فعالیت ها را می توانید در زیر ببینید:
نظرات شما