کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
همايش ملي ادبيات كودك و نوجوان ٩٨
اولین دوره همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان «فرصتها و چالشهای ادبیات داستانی کودک و نوجوان» برگزار میشود.
محورهای همایش به این شرح اعلام شدهاند:
انواع ادبی و ژانرهای نوظهور در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: ژانرهای پرکاربرد در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، جایگاه مکتبهای ادبی در داستان کودک و نوجوان، مرز انواع ادبی میان داستان کودک و نوجوان و بزرگسال، جلوههای ادبیات پایداری در داستانهای کودک و نوجوان (درسی و غیردرسی)، انواع داستانی در ادبیات کودک و نوجوان و تحولات داستاننویسی در ادبیات کودک و نوجوان.
نظریه و نقد در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: نقد و بررسی داستانیهای کودک و نوجوان بر اساس نظریههای جدید، آسیبشناسی شیوههای نقد و نگارش در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، آسیبشناسی ارائه و نقد ادبیات داستانی در کتابهای درسی، شکلگیریهای اجتماعی، سیاسی و… و نفوذ آن به ادبیات داستانی کودک و نوجوان، نقش ترجمه در شکلگیری ادبیات داستانی کودک و نوجوان، نقش و جایگاه کتابهای تصویری در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، تألیف، ترجمه و تقلید در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، تأثیرپذیری و تأثیرگذاری داستانهای کودک ونوجوان، مخاطبشناسی ادبیات داستانی کودک و نوجوان، زبان رد ادبیات داستانی کودک و نوجوان، میانجیها در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، تعامل متن و تصویر در ادبیات داستاین کودک و نوجوان، علل ماندگاری آثار کودک، طنز و جایگاه آن در ادبیات کودک و ناشران و ترویج ادبیات داستانی.
مفاهیم اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و .. در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: مفاهیم فرهنگی در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، مفاهیم ارزشی در ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات داستانی جنگ و صلح، ادبیات داستانی کودکان، اجتماع و اقتصاد و مفاهیم اجتماعی در ادبیات داستانی کودک و نوجوان.
ادبیات تطبیقی و جایگاه آن در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: قابلیتسنجی تطبیق و تطابق در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، شیوههای اجرایی تطبیق در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، جایگاه تطبیق متون داستانی در کتابهای درسی، ادبیات تطبیقی کودک و نوجوان، ادبیات داستانی ملی و مرزهای جهانی و ادبیات داستانی بومی و غیربومی.
اقتباس از متون کلاسیک در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: شیوههای راهیابی ادبیات کهن به داستان کودک و نوجوان، نقش بازنویسی و بازآفرینی در توسعه ادبیات داستانی کودک و نوجوان، شیوههای ورود ادبیات مدرن بزرگسال به داستان کودک و نوجوان، متون دینی و شیوههای پردازش به ان در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، پردازش ادبیات داستانی کهن و نو در کتابهای درسی و اقتباس در داستاننویسی کودک و نوجوان.
فرهنگ و ادبیات عامیانه در ادبیات داستانی کودک و نوجوان: چگونگی و علل نفوذ عناصر فرهنگ عامیانه به ادبیات داستانی کودک و نوجوان، محورهای فرهنگ عامیانه در ادبیات داستانی کودک و نوجوان، محدوده کاربرد فرهنگ عامیانه در ادبیات داستانی کودک و نوجوان
زمان: دوشنبه، ٢٧ آبان ٩٨
نشاني: تهران، ولنجك، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشكده ادبيات و علوم انساني، گروه زبان و ادبيات پارسي
نظرات شما