معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

قصه های ترویج

معرفى كتاب چگونه پژوهش كنيم

معرفى كتاب چگونه پژوهش كنيم

معرفی کتاب چگونه پژوهش کنیم؟ ، نویسنده: جنیس ون کلیو ، ناشر: دیبایه ، گروه سنی: ۱۲ سال به بالا: پژوهش گری یک توانایی ذاتی نیست، بلکه مانند هر مهارت دیگری قابل آموزش و یادگیری است. روش علمی پژوهش به ما می آموزد که چگونه پرسش های کنجکاوانه و پراکنده ای را که به ذهن مان می رسد، بپرورانیم و پاسخ آنها را بیابیم. 

نشر دیبایه با همکاری انجمن ترویج علم ایران برای پاسخگویی به این نیاز مجموعه ی «پژوهش علمی: چگونه پژوهش را بیاموزیم» را منتشر کرده است. این مجموعه یک دوره روش آموزی در پژوهش و شیوه یافتن پاسخ ها است که جلد نخست آن «چگونه پژوهش کنیم؟» برای دانش آموزان دوره ی متوسطه است. در فصل اول این کتاب، روش علمی شرح داده شده است، در فصل های بعد، مرحله های مختلف اجرای پروژه علمی از مرحله ی انتخاب موضوع تا زمان تهیه گزارش نهایی پروژه و ارائه ی آن در یک جشنواره ی علمی، گام به گام و به طور ساده توضیح داده شده است. 

در پایان کتاب نیز پیوست هایی وجود دارد که روش های دستیابی به منبع ها و استفاده از آنها، مرکزهای علمی و آموزشی و پایگاه های اینترنتی مناسب را معرفی می کند. 

 

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading