کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
اخبار
کتابدار
۱٫ کتابخانه های آموزشگاهی، پویا سازی نظام آموزشی و مشارکت در فرآیند یاددهی-یادگیری؛ به کوشش دکتر مهری پریرخ و شعله ارسطوپور
۲٫ کودک و مطالعه؛ جواد یغمایی، محمد خندان
۳٫ بازنویسی و بازآفرینی در ادبیات؛ جعفر پایور
۴٫ ساختمان و تجهیزات کتابخانه های آموزشگاهی؛ شهرزاد طاهری لطفی
۵٫ انتخاب و تهیه منابع اطلاعاتی برای کودکان و نوجوانان و کتابخانه های آموزشگاهی؛ حمید محسنی
۶٫ خدمات عمومی در کتابخانه های آموزشگاهی؛ نسرین دخت عماد خراسانی
۷٫ آماده سازی منابع اطلاعاتی در کتابخانه های آموزشگاهی؛ حمید محسنی
۸٫ کتابشناسی گزیده برای کتابخانه های آموزشگاهی (مقطع پیش دبستان)؛ علی گلشن و مسعود ناصری
۹٫ کتابشناسی گزیده برای کتابخانه های آموزشگاهی (مقطع دبستان)؛ علی گلشن و مسعود ناصری
۱۰٫ کتاب های مناسب غیر درسی همخوان با کتاب های درسی علوم تجربی (مقطع دبستان)؛ سید مهدی سید قطبی، زیر ببببنظر دکتر مهری پریرخ
۱۱٫ کتابشناسی گزیده برای کتابخانه آموزشگاهی (مقطع راهنمایی)؛ مسعود ناصری، علی گلشن
۱۲٫ کتابشناسی گزیده برای کتابخانه های آموزشگاهی (مقطع دبیرستان)؛ فرمهر منجزی و اعظم محبوبی
۱۳٫ رهنمودها و استاندارد های کتابخانه های آموزشگاهی به انضمام رهنمود هایی برای توسعه سواد اطلاعاتی و فراگیران قرن بیست و یکم؛ ناهید انتظاریان، وجیهه حسینی، نیره دادخواه، ساناز رهنما، سید مهدی حسینی، ناهید بیگم حسینی
۱۴٫ وب سایت های خوب برای بچه های خوب؛ محمد رامین نادری و مهدی زاهدی نوقانی
۱۵٫ داستان ها: ابزاری برای کاهش مشکلات روانشناختی کودکان؛ دکتر مهری پریرخ و زهرا مجد
۱۶٫ منابع اطلاعاتی برای پاسخگویی به سوال های پژوهشی درسهای راهنمایی و دبیرستان؛ وجیهه محسنی و دکتر پریرخ
۱۷٫ آقای تامپکینز در سرزمین عجایب؛ جرج گاموف، ترجمه دکتر پرویز ناصر
نظرات شما