معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول

دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 24 تیر 1399

زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر

دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند.  این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 22 تیر 1399

زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى

هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن می‌گرفتیم.  تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانه‌های شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده‌ است، روایتگر آن است. 

ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوال‌ها را با خودمان مرور می‌کنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا می‌خواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا می‌خواستند برای مشکلات، با روحیه‌ای تازه راه‌حل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آن‌ها می‌جنگیدند؟ آیا ... 

"جشن" امروز چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ...

اخبار

حلقه های مطالعاتی- گروه سنی ج “۱۳۹۲”

کارگاه حلقه های مطالعاتی برای اعضای گروه سنی ج روزهای دوشنبه توسط خانم نکویی برگزار می شود.

جلسه اول: داستان "پادشاه یک دقیقه ای" از کتاب "حکایت های بهلول" نوشته غلامرضا آبروی خوانده و سپس قصه "کوه و سنگ" برای بچه ها گفته شد." در آخر جلسه نیز یک بازی با هدف بالا بردن دقت و تمرکز انجام شد.

جلسه دوم: در این جلسه که توسط خانم لسانی برگزار شد، کتاب های "فضانورد" و "کیتی" خوانده شد. در آخر نیز نمایش خلاق و چیستان بازی انجام شد.

جلسه سوم: در این جلسه که توسط خانم کوکبی برگزار شد، ۷ داستان کوتاه از کتاب "چهل تکه از حق لنگ درازی" توسط بچه ها روخوانی و اشکالاتشان برطرف شد. در این جلسه بچه ها متوجه شدند که زیاد خواندن، درک مطلب و روان خوانی شان را بهبود می بخشد.

جلسه چهارم: در این جلسه کتاب های "خرگوش کوچولوی غمگین" نوشته تریس مورونی و "یک دقیقه صبر کن" نوشته یویی مورالز توسط بچه ها خوانده و درباره آن ها بحث و گفتگو شد.

جلسه پنجم: در این جلسه داستانی از کتاب "داستان های بامزه" و داستان "تماشای تلویزیون" خوانده شد. سپس قصه "کوه و پسر بچه" خوانده شد. در پایان نیز بازی های مختلفی از جمله بازی سکوت انجام شد.

جلسه ششم: در این جلسه بعد از تحقیق درباره زندگی "رولد دال" و صحبت درباره آثار او، کتاب "انگشت جادویی" برای بچه ها خوانده شد.

جلسه هفتم: در این جلسه درباره کتاب هایی که بچه ها تاکنون خوانده اند، صحبت شد و در پایان کارت بازی و کش بازی انجام شد.

جلسه هشتم: در این جلسه کتاب "اما فردیناند این کار را نکرد" نوشته مونرو لیف، توسط بچه ها خوانده و درباره واژه ها و مطالب مختلف کتاب بحث شد.

جلسه نهم: در این جلسه چند داستان از نوشته های فریبرز لرستانی خوانده شد و سپس بازی های چشمک، پانتومیم، حفظ تعادل با توپ و… انجام شد.

جلسه دهم: در این جلسه کتاب "تشپ کال" نوشته رولد دال خوانده شد و در پایان با چوب کبریت بازی فکری انجام شد.

جلسه یازدهم: در این جلسه کتاب "دو روز مانده به پایان جهان" و دو داستان از کتاب "داستان های پنج دقیقه ای" خوانده شد. در پایان جلسه نیز بچه ها کاردستی درست کردند.

جلسه دوازدهم: در این جلسه کار با کتاب های مرجع به بچه ها آموزش داده شد و با فرهنگنامه کودکان و نوجوانان بازی اسم و فامیل انجام شد. در آخر نیز بچه ها کارت پستال درست کردند.

جلسه سیزدهم: در این جلسه با استفاده از فرهنگنامه کودکان و نوجوانان درباره واژه "اتم" صحبت و مقاله های مربوط به آن از فرهنگنامه خوانده شد. سپس از کتاب داستان های پنج دقیقه ای داستان "خرس" برای بچه ها خوانده شد.

جلسه چهاردهم: در این جلسه از بچه ها خواسته شد درباره جمله "همه امکانات زندگی برای خدمت به توست، نه آنکه تو در خدمت آن ها باشی" صحبت کنند و مطالب کوتاهی درباره زندگی خوانده شد. در پایان نیز از کتاب "داستان های پنج دقیقه ای" چند داستان توسط بچه ها خوانده شد.

جلسه پانزدهم: در این جلسه که توسط خانم رمضانی برگزار شد، کتاب "دختران بر ضد دختران" توسط بچه ها خوانده و درباره آن بحث شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading