معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول

دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 24 تیر 1399

زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر

دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند.  این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 22 تیر 1399

زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى

هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن می‌گرفتیم.  تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانه‌های شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده‌ است، روایتگر آن است. 

ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوال‌ها را با خودمان مرور می‌کنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا می‌خواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا می‌خواستند برای مشکلات، با روحیه‌ای تازه راه‌حل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آن‌ها می‌جنگیدند؟ آیا ... 

"جشن" امروز چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ...

اخبار

هنر و شاهنامه

كارگاه "هنر و شاهنامه" براي اعضاي گروه سني ب-ج خانه كتابدار، سه شنبه ها ساعت ۱۴ الي ۱۵:۳۰، در بهار و تابستان ۱۳۹۰ توسط خانم فاطمه پشنگ پور برگزار مي شود. همچنين ايشان كارگاه "شاهنامه خواني" را براي اعضاي گروه سني د-ه برگزار مي كنند.

هر جلسه قسمتي از شاهنامه براي بچه ها خوانده مي شود و سپس آن ها نقاشي مربوط به آن را مي كشند. از ابتداي اين دوره خواندن داستان "خوان هفتم" شروع شده است.

پس از تمام شدن داستان "خوان هفتم"، در روز بزرگداشت فردوسي (۲۵ ارديبهشت)، توضيحاتي درباره اين روز به بچه ها داده شد و بچه ها نقاشي مقبره فردوسي را كشيدند.

داستان خوانده شده در اين كارگاه عبارتند از: داستان رستم و سهراب، به دنيا آمدن سهراب، آشنايي سهراب و گردآفريد، كمك خواستن كيكاووس از رستم، داستان كيخسرو و خواب گودرز پير، داستان فتح دژ بهمن توسط کیخسرو و…

در كارگاه "شاهنامه خواني" اعضاي گروه سني د-ه نيز داستان هايي از شاهنامه خوانده مي شود و لغات و اصطلاحات مشكل توضيح داده مي شود. داستان هاي خوانده شده در اين كارگاه عبارتند از: داستان رستم و سهراب، داستان فتح دژ بهمن و…

 

پاييز و زمستان ۱۳۹۰

كارگاه "هنر و شاهنامه" در نيمه دوم سال، سه شنبه هر هفته، ساعت ۱۴:۳۰ الي ۱۵:۳۰ توسط خانم ده نمكي برگزار مي شود. روش برگزاري كارگاه مانند قبل است (خواندن داستان و كشيدن نقاشي)

داستان هاي خوانده شده در اين كارگاه عبارتند از: داستان ذوب كردن آهن، داستان پادشاهي جمشيد، حاكم شدن ضحاك و به دنيا آمدن فريدون، مبارزه كاوه و…

بهار و تابستان 1391

کارگاه "هنر و شاهنامه" در سال ۱۳۹۱، سه شنبه هر هفته توسط خانم ده نمکی برگزار می شود. روال کار مانند قبل خواندن شاهنامه و سپس کشیدن نقاشی است:

داستان های خوانده شده در این کارگاه عبارتند از: بیان خلاصه ای از داستان های قبلی مانند جمشید، ضحاک، فریدون و منوچهر، داستان تولد زال و زندگی او، به دنیا آمدن و زندگی رستم، رفتن رستم به قله کوه سپند و گرفتن انتقام از نریمان و…

پاییز و زمستان ۱۳۹۱

کارگاه "هنر و شاهنامه" در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ توسط خانم ها ده نمکی و عبدلی برای کودکان گروه سنی (ب- ج) برگزار می شود.

داستان های خوانده شده در این کارگاه عبارتند از: به دنیا آمدن رستم تا رفتن به قلعه سپید، انتقام رستم از افراد قلعه کوه سپند، کشتن پیل سپید توسط رستم، پادشاهی کیکاووس، خوان هفتم، نبرد کیکاووس با شاه مازندران، برگشتن رستم به سیستان، پرواز کیکاووس،‌نبرد رستم با اکوان دیو،  پادشاهی کیومرث، داستان طهمورث، داستان ضحاک، فرار جمشید از ایران، ازدواج فرزندان فریدون و…

 

 

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading