معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول

دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 24 تیر 1399

زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر

دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند.  این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 22 تیر 1399

زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى

هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن می‌گرفتیم.  تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانه‌های شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده‌ است، روایتگر آن است. 

ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوال‌ها را با خودمان مرور می‌کنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا می‌خواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا می‌خواستند برای مشکلات، با روحیه‌ای تازه راه‌حل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آن‌ها می‌جنگیدند؟ آیا ... 

"جشن" امروز چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ...

اخبار

کارگاه آموزش کتابداری «من کتابدار هستم»- دوره یازدهم

یازدهمین دوره کارگاه آموزش کتابداری با عنوان «من کتابدار هستم» با نگاهی نو به کتابخانه کودک و نوجوان از تاریخ ۳/۲/۹۱ در خانه کتابدار آغاز به کار کرد.

در اولین جلسه که در محل شورای کتاب کودک تشکیل شد خانم ها انصاری و جباری درباره کتابخانه و کتابداری، ضرورت ها، نیاز ها و ویژگی های یک کتابدار در دنیای امروز پرداختند. پس از آن خانم شهلا افتخاری، مدیر کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک به معرفی مجموعه فعالیت های پنجاه ساله شورا پرداختند.

در جلسه دوم در تاریخ ۵/۲/۹۱ با حضور آقای مسعود ناصری، موضوع شناخت و ویژگی مخاطب کودک و نوجوان و چگونگی مراحل رشد بحث و گفتگو انجام شد.

این کارگاه در سومین جلسه خود در تاریخ های ۱۰ و ۱۲ اردیبهشت به موضوع ادبیات کودک، انواع و ویژگی های آن پرداخت. خانم شکوه حاج نصرالله طی دو جلسه درباره داستان، تألیف و ترجمه، بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات کهن و کلاسیک ایران، شعر، کتاب های غیر داستان: زندگینامه، دانش اجتماعی، علمی، هنر، بازی و سرگرمی و کتاب های فلسفه برای کودک و نوجوان صحبت کردند.

چهارمین جلسه کارگاه با حضور خانم ناهید جباری در تاریخ ۱۷ اردیبهشت به موضوع مجموعه سازی: تعریف، خط مشی، اهداف، انواع کتابخانه، منابع انتخاب مواد کتابخانه پرداختند و پس از آن به معرفی کتابشناسی های شورا، سایت های شورا، خانه کتابدار، کتابک و نشریات گوناگون دیگر نهاد هایی که به معرفی، بررسی و نقد کتاب مشغولند، پرداختند.

این کارگاه در دو جلسه موضوع فهرست نویسی توصیفی و تحلیلی و رده بندی و آماده سازی منابع را با حضور خانم مهرناز خراسانچی پشت سر گذاشت.

در جلسه هفتم در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه خانم فرزانه طاهری، گردش منابع و پاسخگویی در کتابخانه را مورد بررسی قرار دادند و سایت های مرتبط با ادبیات کودک را معرفی نمودند.

در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه، با حضور آقای دکتر حسین شیخ رضایی، موضوع اهمیت، فایده، روش ها، مراحل و ابزار مستند سازی و انواع گزارش نویسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در تاریخ ۲ خرداد ماه، ترویج فعالیت های کتابخانه با حضور خانم ها آذر جباری، فاطمه چایکار، فرشته قبادی، شهرزاد محجوب و مهتاب مقدم تشکیل شد که در آن به قصه گویی، قصه خوانی، بازی های خواندنی، ترویج فرهنگنامه، تأسیس و فعالیت در کتابخانه های مناطق محروم ایران پرداخته شد. شرکت کنندگان با پر کردن فرم نظرسنجی جلسه را به پایان بردند.

 

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading