معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول

دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 24 تیر 1399

زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر

دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند.  این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 22 تیر 1399

زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى

هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن می‌گرفتیم.  تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانه‌های شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده‌ است، روایتگر آن است. 

ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوال‌ها را با خودمان مرور می‌کنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا می‌خواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا می‌خواستند برای مشکلات، با روحیه‌ای تازه راه‌حل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آن‌ها می‌جنگیدند؟ آیا ... 

"جشن" امروز چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ...

اخبار

گزارش كارگاه “هنر و كودك”

 كارگاه هنر و كودك با هدف كار با حواس كودكان و درك از پيرامون و ارتباط جمعي كودكان در جهت رشد همه جانبه كودكان، ارزش گزاري بر تجارب كودكان در حين فعاليت  توسط خانم اقليدس براي گروه سني الف در خانه كتابدار برگزار شد


جلسه ۹۴/۲/۱۹: به دليل اولين ديدار با مادران و كودكان، پس از خوشامدگويي و احوالپرسي ابتدا كودكان را روانه بازي و نگاه به اطراف كردم. در اين فاصله با مادران وارد گفتگو شدم. كتاب هايي كه نظر داشتم مادران تورق كنند را توسط كتابدار نازنين دريافت كردم و بر روي ميز مادران چيدم ، پس نرم نرمك سراغ كودكان رفتم كه در اين زمان با "جورچيني" مشغول بودند.تصاوير بهار را يك يك نشان دادم و شعر بهار را خواندم.

بعد صبر كردم كودكان تعاريف خود را از بهار گفتند. سپس پاستل روغني را در اختيارشان قرار دادم و گفتم به بزرگي كاغذي كه در اختيار داريد، همه اين كاغذ بزرگ را با آنچه در اين شعر بهار گرفتيد نقاشي كنيد كه مي خواهيم نقاشي شما را تبديل به يك بازي كنيم و همه با آن بازي انجام دهيم.

جلسه ۹۴/۳/۲: فعاليت گروهي در ابعاد بزرگ را كه از جلسه پيش كامل نشده بود، كامل كرديم و از آب و آبرنگ و قلمو هم استفاده كرديم.

در اين فاصله شعر برايشان خواندم و خمير بازي را پيش روي آن ها و مادرانشان ساختيم و سوال مادران را در اين زمينه پاسخ دادم تا در منزل هم بسازند.

در اين فاصله زماني اثر گروهي آبرنگ و پاستل روغني خشك شد. نقش پازل را با خط كش و مداد از پشت اثرگذاري كردم و و سپس مقواها را به همراه چسب هاي ماتيكي آوردم و از مادران خواستم كه كمك كرده و برش بزنند  و نحوه كار را نشان دادم.

از كودكان خواستم تا كف دستشان را با فشاري كه روي خمير مي اوردند منعكس كنند، تا در جلسه آينده روي آن را با گواش نقاشي كنند. و همچنين پازل در جلسه بعد در اختيازشان قرار خواهد گرفت. 

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading