معرفى كتاب فلسفه براي كودكان و نوجوانان

معرفى كتاب فلسفه برای کودکان و نوجوانان "چشم‌اندازهای جهانی" ، ویراسته : سعید ناجی، رسنانی هاشم، ترجمه: حمیدرضا محمدی، نشر نی: مقالاتی که بنیانگذاران و پیشگامان برنامه‌ی "فلسفه برای کودکان" در سطح جهان نوشته‌اند، در این کتاب به صورت گفتگو و مصاحبه آماده شده است. 

بخش اول کتاب به خاستگاه این جنبش و بنیان‌های فلسفی و نظری آن می‌پردازد.

بخش دوم کاربردهای تخصصی دیالوگ فلسفی در آموزش فلسفه، اخلاق، فلسفه اخلاق و علوم را بررسی می‌کند.

بخش سوم به موضوعات نظری، مانند اهداف این روش با نظر به جست‌جوی حقیقت و معنا، و بحث درباره رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه و ویژگی‌های‌شان می‌پردازد. 

بخش چهارم نحوه ‌ی اجرای این برنامه در سطح جهان را توضیح می‌دهد. و به تفاوت‌های فرهنگ، شیوه‌های حلقه‌ی کندوکاو و ضرورت جرح و تعدیل برنامه به جهت سازگاری با مسائل محلی می‌پردازد. 

بیست و یک مصاحبه شونده‌ی این مجموعه از ۱۲ کشور مختلف در شش قاره دنیا هستند. 

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول

دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 24 تیر 1399

زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر

دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند.  این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 22 تیر 1399

زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى

هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن می‌گرفتیم.  تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانه‌های شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده‌ است، روایتگر آن است. 

ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوال‌ها را با خودمان مرور می‌کنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا می‌خواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا می‌خواستند برای مشکلات، با روحیه‌ای تازه راه‌حل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آن‌ها می‌جنگیدند؟ آیا ... 

"جشن" امروز چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ...

اخبار

گزارش کارگاه “حلقه مطالعاتی”

 کارگاه حلقه مطالعاتی با هدف روش خواندن شعر، آمادگی برای خواندن کتاب و… برای گروه سنی ب توسط خانم هرندی زاده در خانه کتابدار برگزار شد:


جلسه ۹۴/۴/۱۵: ۱- دو داستان کتاب "دستمال خال خالی" را که دفعه پیش خود بچه ها خوانده بودند را دوباره خواندیم. چون داستان با نشانه های تعیین شده خوانده می شد و به نظرم رسیده بود که خود داستان را نفهمیده بودند. ۲- در مورد مداد سبز داستان بنویسند. ۳- داستان های نوشته شده توسط بچه ها، خوانده شد. ۴- آیلار کتاب در مورد مداد جادویی نوشته بود را آورده بود. ۵- از بچه ها در این رابطه سوال شد که مداد جادویی از نظر آن ها چطوری است. ۶- بازی هایی را بچه ها پیشنهاد دادند که امروز انجام بدهیم، می خواستم در رابطه با داستانهایمان باشد که نشد. بازی دویدنی انجام دادند.

جلسه ۴/۴/۲۹: ۱- مشاهده آنچه در سالن می بینند و برای بقیه بگویند که چه می بینند و به طور مشخص روی عروسک های بافته شده روی طناب پنجره صحبت کردیم. ۲- خلاصه داستان هایی که دفعه پیش نوشته بودند را گفتم و در موردش حرف زدیم، در مورد مداد سبز بود. ۳- خواندن داستان مداد سبز از کتاب دستمال خال خالی توسط بچه ها. ۴- دفعه پیش از روی تصویر کتاب "تو بزرگی من کوچک" بچه ها داستان گفته بودند. امروز داستان کتاب را خواندم. ۵- بعد از خواندن کتاب قرار شد هرکدام سوالی طرح کنند.

جلسه ۹۴/۵/۱۲: ۱- خواندن شعر، برای این قسمت ازز شعرهایی که خود بچه ها حفظ بودند شروع کردم و بعد دو شعر از کتاب " نیم قرن در باغ شعر کودکان" خواندم و هر کدام از بچه ها از کتاب "جمجمک برگ خزون" شعری را انتخاب کردند و خواندند. سعی کردیم دسته جمعی نیز بخوانیم. ۲- از روی کتاب "واژه نامه چیستانی" زرافه و گورخر را خواندند، چون کتاب در مورد این دو حیوان بود. ۳- داستان کتاب " چه کسی خط و خال ها را برداشته است" در مورد اشتباه فکر کردند نسبت به فردی است (یعنی قضاوت کردن).

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

در خبرنامه ما عضو شوید :
Loading