بورد پيشنهاد سفر به...-ارديبهشت

بورد " پيشنهاد مي كنم به ... سفر كنيد چون ..." بورد فروردين و ارديبهشت خانه كتابدار

و اما پاسخ هاي شما:

مشهد سفر كنيد. خيلي خوش مي گذرد و چيزهاي زيادي ياد مي گيريم.

شمال، چون خيلي خوش مي گذرد.

كوير مرنجاب، خيلي قشنگه

چون خر، دارد (حدس مي زنيم دوست كوچولومون عكس شتر را با خر اشتباه گرفته است☺️)

از گردنه ي حيران به سرعين برسيد. شگفت انگيز است.

كرمان، ديار كريمان، مهمان نواز و خونگرم، حتما سفر كنيد.

آبادان، شهر فلافل و فلفل با مردمي شاد و خونگرم و خوشتيپ، موسيقي هايي كه صداشون از كوچه و بازار بلند مي شود. واقعا دلنواز بودند.

محلات استان مركزي

به هرمز سفر كنيد، شهر رنگ ها است.

خمين، جاي باحالي، مخصوصا كوه بوجه

پيشنهاد مي كنم به كربلا سفر كنيد، چون آرامش دارد و تكه اي از بهشت است.

مشهد، چون حرم امام رضا (ع) در آن است.

همدان، شهر تاريخي پر از ديدني و مردمي خون گرم و مهربان، به خصوص در فصل تابستان

آبشار آسياب خرابه در اطراف تبريز، چون بسيار زيبا است و محبوب كساني كه از آب بازي لذت مي برند.

استراليا، چون خوش آب و هوا است.

هيچ جا نريد ☹️

پيشنهاد مي كنم به شهر قزوين سفر كنيد چون بسيار زيبا است و مكان هاي ديدني دارد . از جمله اين مكان ها: درياچه اوان، شاهزاده حسين، سعد السلطنه، فدك، ضمنا شيريني و باقلواهاي خوشمزه دارد.

استانبول، چون توريستي است.

برنامه كارگاه هاي تابستان ٩٨

برنامه تابستاني كتابخانه كودك و نوجوان 

منتظر حضور گرم شما در خانه كتابدار هستيم

كارگاه هنر و خلاقيت-تير و مرداد٩٨

خانه كتابدار كودك و نوجوان برگزار مي كند:  كارگاه "هنر و خلاقيت" با تسهيگري خانم محمدهادي
در اين كارگاه، با خميرهاي خوش رنگ و لعاب، به دنياي رنگارنگ كودكي وارد مي شويم و به تقويت حس لامسه,  حس زيبايي شناسي و افزايش مهارت تجسم فضايي , مهارت دست ورزي و خلاقيت فرزندمان كمك خواهيم کرد و در انتها حجم خميري زيبایی خواهيم داشت.
روزهاي يكشنبه؛ ساعت ١٠:٣٠ الي ١١:٣٠
براي گروه سني ٧ تا ١٤ سال
٨ جلسه، شروع از ٢ تير
ترم چهارم(اعضاء قديمي كلاس)؛ ساعت ١١:٣٠ الي ١٢:٣٠
براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام با كتابخانه كودك تماس حاصل فرماييد.

كارگاه نقاشي خلاق

خانه كتابدار كودك و نوجوان برگزار مي كند:  كارگاه هاي "نقاشي خلاق" با تسهيلگري خانم مينا حبيب نژاد

ما در اين كارگاه به دنبال آموزش نقاشي يا آموزش هر هنر ديگري نيستيم.  مي خواهيم بدانيم با ابزار ساده محيطي چگونه روي پرورش خلاقيت هنري بچه ها كار و به توانمندي و علاقه ي هنري شان دقت كنيم. در اين كارگاه سعي مي كنيم فضايي ايجاد كنيم كه برون ريزي هيجاني بچه ها را در قالب هنر ببينيم و تشويق شان كنيم. 

گروه سني ٦ تا ٨ سال

روزهاي چهارشنبه ساعت ٩:٣٠ الي ١٠:٣٠

٨ جلسه ، شروع از ٥ تير

براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام با كتابخانه كودك تماس حاصل فرماييد.

قصه های ترویج

روایتی از دورهمی مادران خانه

روایتی از دورهمی مادران خانه

تعدادی از دوستان اعضاء کتابخانه خانواده، با حضور ندا موحدی‌پور دورهم جمع می‌شوند، زندگینامه می‌خوانند و درباره آن گفت‌وگو می‌کنند.

نوشته “مرضیه رفیعی شیشوان” از  نشست دیروز این دوستان را باهم می‌خوانیم:

سلام

جای همه اونهایی که دوست داشتن تو دورهمی باشند،

در دل ما سبز

خواستم یه چکیده‌ای از گفتگوی امروزمون رو بنویسم

یه کتاب کودک روی میز پایین جا مونده بود و یکی از دوستامون خواستن که نازنین جان زحمت بکشه و این کتاب رو ببره بالا و تحویل کتابدار بده،  نازنین پرسید که جا مونده یا باید پس بدم یعنی امانت بوده؟

ما کلی ذوق کردیم که نازنین ۶ ساله چطور این مفهوم تحویل کتاب در دست امانت و مراحل کارش رو تشخیص می‌ده 🙂  مادر نازنین گفتند که نازنین خیلی دوست داره کتابدار بشه …

و از این جا بود که گفتگوی ما شروع شد راجع به نحوه رفتار از  کتابداران تا فروشنده‌ها و غیره و غیره

راجع به بی‌انگیزگی و بی‌حوصلگی برخی افراد که یکی از علت‌هاش می‌تونست تحمیل انبوهی از اطلاعات غیر قابل استفاده و اخبار گوناگون فضای مجازی … باشه

از اینجا به حریم شخصی و کنترل خودمون در برابر حجم وسیع اطلاعات عرضه شده و… رسیدیم

گفتگوی جالبی بود

بعد از آشنایی با کانال موفقیت های کوچک ایرانیان به این فکر افتادیم که چطوری می‌تونیم از یه ابزار اطلاع‌رسانی بابت کارهای امید بخش و روحیه ده استفاده کنیم و این فکر رو ته ذهنمون نگه داشتیم.

جلد ۵ کتاب تاریخ ادبیات کودکان ایران که مربوط می‌شد به سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۴۰ معرفی شد. اول از نوع این کتاب برامون گفتن که گردآوری مستند تاریخچه و گذشته ادبیات و داستان‌ها و آنچه مربوط می‌شه به ادبیات کودک بود.

 قسمت‌هایی از کتاب درباره افراد موثر در آموزش و پرورش ایران و روند ادبیات نوشته شده.

و قسمتی که ما دو صفحه از اون رو خوندیم مربوط بود به صدیقه دولت آبادی

یکی از دوستان زحمت خوندن متن رو کشیدن و ما همگی به فکر فرو رفته بودیم

بعد از اتمام قرائت هرکسی هر آنچه از این متن براش مهم  بود و یا به نوعی دغدغه اش بود رو بیان کرد

حوالی سطر اول بود که نوشته بود پدر دولت آبادی به او گفته بود که اگر می‌خواهی با تو همانند برادرهایت رفتار کنم، باید سواد بیاموزی

این چند کلمه ما رو خیلی به فکر فرو برد.

اینکه یک پدر با وجود تمامی تعصبات آن زمان از چنان آینده‌نگری و روشن‌فکری و شناخت راه و روشی اطمینان داشته که تونسته به دخترش این ایده و انگیزه رو بده

و اینکه خود دولت آبادی هم با درک محدودیت تونسته بود، در خودش انگیزه و قدرت جنگیدن و تلاش و پشتکار رو ایجاد کنه

چند نکته توجه‌مون رو جلب کرد:

✅ ما به عنوان والدین آیا به دنبال شناخت از آینده هستیم یا آنچنان دانایی داریم تا به فرزندان‌مون انگیزه و ایده و راه رشد و کشف خلاقیت و ایجاد پشتکار و … رو بدیم؟

بایستی یاد بگیریم؟؟ از کجا و چگونه؟؟

✅ در زندگینامه‌ها دیدیم محدودیت ایجاد انگیزه می‌کنه. در دوران کنونی که فرزندان ما غرق در رفاه هستن چطوری ‌اون انگیزه و تلاشگری و قانع بودن و راه رشد و شکوفایی خلاقیت.‌‌.. رو در اونها ایجاد کنیم؟

✅  تو متن از مجله “زبان زنان” نوشته بود که چقدر دولت آبادی از این مجله استفاده می‌کرده و از این مجله با عنوان مدرسه سیار و یا نسخه پزشک نام برده

به فکرافتادیم ‌که یه نسخه از اون رو پیدا کنیم و ببینیم چه مطالبی توش نوشته

به این فکر افتادیم که اگه خودمون می‌خواستیم همچین مجله‌ای بنویسم، از زبان زنان امروز چی می‌نوشتیم.

به این فکر کردیم که چطور از یه مجله به عنوان مدرسه   نامبرده شده و آیا ما می‌تونیم از ابزارهای ارتباطی کنونی مثل تلگرام به عنوان مدرسه و جایی برای یاددهی و یادگیری مثبت استفاده کنیم؟

✅ یه گوشه از متن راه رهایی زنان رو خودکفایی اقتصادی و سوادآموزی نوشته بود

✅ جالبه تو سالهای ۱۳۱۰ به فکر استفاده و حمایت از کالای ایرانی بوده و با تلاش و کوشش سعی در حمایت همه جانبه و حتی تولید پارچه و..‌ کرده

✅ جالبه که راه رشد و ترقی و نجات نسل رو تربیت مادر میدونستن

“مرضیه رفیعی شیشوان”

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه ما عضو شوید :