معرفى كتاب دردسرساز

معرفی کتاب دردسرساز! ، نویسنده: بن میکائلسن، ترجمه: پروین علی پور ، ناشر: چشمه ، گروه سنی: ۱۴ سال به بالا: دردسرساز داستان پسر پانزده ساله ای به نام "کل ماتیوز" است که اهل دعوا و کتک کاری است. او همکلاسی اش "پیتر" را طوری زده و سرش را به کناره ی پیاده رو کوبانده است که پیتر دیگر نمی تواند مثل یک انسان سالم زندگی کند. 

"کل" این بار مرتکب یک جرم سنگین شده و مجازات سنگینی هم در انتظارش است. او باید بین زندان و تبعید به جزیره، یکی را انتخاب کند. او تبعید را انتخاب می کند و به جزیره ای جدا از دیگران می رود. این آغاز ماجرا و شروع تحول شخصیتی "کل" است.

_ چرا کل این اندازه خشن است؟ 

_ چرا او تبعید و زندگی در جزیره را انتخاب می کند؟ 

_ پدر و مادرش چه کسانی هستند و چه تاثیری در شخصیت او داشتند؟

_ ...

رمان دردسرساز، یک داستان با درون مایه روانشناسی، اجتماعی و فلسفی است که به زندگی یک پسر مجرم پانزده ساله می پردازد و زندگی او را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهد.

 

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول

دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 24 تیر 1399

زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر

دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند.  این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.

کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.

آغاز دوره : 22 تیر 1399

زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30

اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.

تلفن ثبت نام : 02166962904

ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤

جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى

هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن می‌گرفتیم.  تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانه‌های شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده‌ است، روایتگر آن است. 

ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوال‌ها را با خودمان مرور می‌کنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا می‌خواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا می‌خواستند برای مشکلات، با روحیه‌ای تازه راه‌حل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آن‌ها می‌جنگیدند؟ آیا ... 

"جشن" امروز چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ ...

قصه های ترویج

معرفى كتاب معصوميت و تجربه

معرفى كتاب معصوميت و تجربه

معرفی کتاب “معصومیت و تجربه” نوشته مرتضي خسرو نژاد، نشر مركز: سه گونه رابطه میان فلسفه و ادبیات کودک می توان تصور کرد. نخست اینکه ادبیات کودک را چون روش و فلسفه را محتوا در نظر گرفت. یعنی اینکه ادبیات کودک وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی جز خود می‌شود. به عبارتی ادبیات کودک به فلسفه تبدیل می‌شود. و اگر چنین برداشتی از رابطه فلسفه و ادبیات کودک داشته باشیم، با معضلِ “امکان آموزش فلسفه به کودکان” مواجه خواهیم بود. 

گونه‌ی دیگری از رابطه این است که ادبیات کودک و متن ادبی کودک را وسیله‌ای برای کشف فلسفه‌ای که نویسنده یا شاعر در آفرینش متن داشته است، بدانیم. به هر حال هر نویسنده‌ای دارای فلسفه‌ای است و درون‌مایه داستان، واژگان انتخابی، لحن و رابطه‌ای که بین مخاطب و نویستده برقرار می‌شود، همه و همه به گونه‌ای ناخودآگاه حکایت از انسان‌شناسی و جهان‌شناسی نویسنده دارد. 

و بالاخره گونه سوم رابطه، این که فلسفه همچون وسیله‌ای است برای تبیین ادبیات کودک. در این حالت از تفکر فلسفی برای دست یافتن به تعاریف، ویژگی‌ها، اصول، مبانی، اهداف، روش‌ها، محتواها و شیوه‌های ارزشیابی ادبیات کودک استفاده می‌شود.

کتاب “معصومیت و تجربه – درآمدی بر فلسفه‌ی ادبیات کودک” گونه سوم رابطه بین فلسفه و ادبیات کودک را انتخاب کرده و پژوهش خود را بر آن مبنا قرار داده است.

*اثر تالیفی برگزیده‌ی “شورای کتاب کودک” سال ۱۳۸۴

اخبار مرتبط

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه ما عضو شوید :