کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
قصه های ترویج
معرفى كتاب حرفه داستان نويس ٣
معرفی کتاب “حرفه: داستاننویس ۳”، ویراستاران: فرانک ای.دیکسون- ساندرا اسمیت و مترجمان: کاوه فولادی نسب – ، مریم کهنسالنودهی، نشر چشمه: ✍برگرفته از صفحه ۱۶۶ کتاب، بخش “توصیف”: “اول بذار بگم که چهطور این تکنیک رو کشف کردم. وقتی داشتم روی اولین رمانم کار میکردم، از همسرم خواستم که هر روز نوشتههای همون روزم رو بخونه. یه روز عصر بعد اینکه بیشتر زمان کار روزانهم رو صرف نوشتن صحنهای کرده بودم که توش یکی از شخصیتهای داستانم داشت بهسختی از پلهها بالا میرفت، نوشتهم رو به زنم دادم. وقتی خوندنش رو تموم کرد، ازش خواستم اون صحنه رو با کلمههای خودش برام تعریف کنه. جزئیات توصیف اون خیلی بیشتر از جزئیات نوشتهی من بود. همون موقع بود که این تکنیک رو کشف کردم.”
جلد سوم این مجموعه به موضوعات جذابی برای نوشتن پرداخته است:
صحنه پردازی: ساختن صحنه در داستان، ساخت و پرداخت صحنه، داستانتان را با معیار صحنه بسنجید
تغییر وضعیت و موقعیت: انتقال بیدردسر، پنج شگرد برای تغییر وضعیت و موقعیت،
استفادهی موثر از فلاشبک : آیا این سفر لازم است، چطور از فلاشبک در داستان استفاده کنیم، دربارهی استفاده از فلاشبک در داستان چه باید دانست
گفتوگو: نویسندهای گفت: “گفتوگو ابزاری جذاب است برای اینکه داستانتان را غنی کنید و به آن روح ببخشید”، کاربرد گفتوگو، شگردهای نوشتن گفتوگو در داستان کوتاه
توصیف: نوشتن به وسیلهی توصیف، همکاران بینام، چگونه داستان را کوتاه و تناسب ترکیببندیاش را حفظ کنید، دریافت حسی بیشتر، چیدمان
نظرات شما