کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
قصه های ترویج
معرفى كتاب در جستجوى انسان وارسته امروز
معرفی کتاب “در جستجوی انسان وارستهی امروز”، به کوشش سوزان حبیب : “…. تعلیم و تربیت می تواند کاری کند که انسان از مرتبه ی حیوانی به مرتبه عرفانی برسد، به شرطی که حرکت را آزاد بگذارد. نتایج بعضی از تحقیقاتی که در حوزه روانشناسی در کشورهای اروپایی می شود، انسان ها را اسیر می کند. مثلاً روانشناسی که سیستم چهارجوابی را ایجاد کرد، سیستمی ساخت که ذهنیت هر دانش آموزی را اسیر می کند. سیستم چهار جوابی دانش نیست، اتوماتیک کردن ذهن است….
…. هر انسان موجودی واحد است، شباهت هایی ممکن است وجود داشته باشد، اما یکی نیستند. حتی دوقلوها. یعنی شما خودتی. تمام بچه ها خودشان هستند. وقتی رقابت می گذاری داری چی را با چی رقابت می دهی؟ این یکی دیگر است ، آن یکی دیگر . قرار نیست اینها از هم جلو بزنند. قرار است همکاری و همفکری کنند و سطح توانایی همدیگر را بالا ببرند. به همین دلیل ما در مدرسه فرهاد گفتیم شاگرد اول,، بی شاگرد اول ! برای اینکه وقتی از یک کلاس سی نفره یک نفر شاگرد اول می شود، بیست و نه نفر دیگر شکست می خورند و همین احساس شکست زندگی آنها را خراب می کند. احساس می کنند چیزی کم دارند. ولی آیا واقعا آنها چیزی کم دارند ؟ یا او که شاگرد اول شده، واقعا چیزی اضافه دارد ؟!……
…. هیچ کودکی خمیر نیست. یعنی ما به عنوان مربی می بایستی این کودک را کشف کنیم. کودک یا در واقع نوزاد، حتی از قبل از تولد شکل می گیرد، حال دارد، شخصیت جداگانه دارد، خصوصیات جداگانه دارد و این را باید کشف کرد. در واقع شیرینیِ کار تعلیم و تربیت این است که باید با هر کودکی یک جور دیگر برخورد کنی……. “
“وقتی انگیزه کاری شما این است که از دیگری جلو بزنید، اسیر هستید. خودتان نیستند. حالا اگر این رقابت در حوزه قدرت قرار بگیرد، خطرناک تر است!”
معلم مدرسهای با خواندن این کتاب یکباره تصمیم گرفت آموزش و پرورش را ترک کند. زیرا نمیتوانست در مقابل فشار تستزنی که سیستم ازاو میخواست، ایستادگی کند و مادرهایی از معلمهای خلاق آموزش و پرورش میگویند، و در مقابل والدینی که همچنان خواهان روشهای رقابتی هستند و معلمها را وادار به پایبندی به این سیستم میکنند!
والدین دنبال رقابت هستند یا سیستم آموزش و پرورش رقابت را تشدید میکند؟ این کشمکش همچنان ادامه دارد. آیا میتوان فکر کرد که چه میانجیهایی در حال مداخله هستند؟ و این دو (معلمان و والدین) را از حالت تقابل خارج و به همکاری نزدیک میکند؟ …
نظرات شما