کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
قصه های ترویج
معرفى كتاب زيستن براى روشنگرى
معرفی کتاب “زیستن برای روشنگری”، نوشته محمدهادی محمدی : “در نگاه پایه گذاران مجتمع آموزشی مهران، نقش آموزگاربر همه عوامل دیگر برتری داشت. زیرا آموزگار به عنوان نیروی انسانی، کسی است که می تواند در صورت کمبود یا نبود امکانات هم فضایی قابل قبول برای آموزش بسازد. به گفتهی آنها : امروزه دیگر نیازی به اثبات این نکته نیست که در آموزش و پرورش، پیشرفته ترین و بهترین ابزار ها هم نمیتواند جانشین معلم شود. هنگامی که از مدرسه صحبت به میان می آید معلم به عنوان محور اصلی حرکت این نهاد مجسم می شود و این امر کاملا طبیعی است.زیرا انتقال دانش بشری از نسلی به نسل دیگر و دادن فرصت به نسل جدید برای پیشرفت و هماهنگ شدن با دنیایی که هر روز شاهد اختراعات و اکتشافات تازه علمی و ادبی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی است انگیزه عاطفی می خواهد و ایجاد چنین انگیزه ای فقط از عهده ی یک انسان بر می آید.”
این کتاب به معرفی معصومه سهراب(مافی) و یحیی مافی، ریشههای خانوادگی و رشد و سپس فعالیتهای اجتماعی آنان میپردازد. بخش اصلی کتاب درباره فعالیتهای آنها در مدرسهداری و تجربههای نزدیک به سی سال در مدرسه مهران است.
“آنها انسانهایی بودند که به فراتر از زمان حال نگاه مى کردند. گویی آینده را پیشتر تجربه کرده بودند و میدانستند در جهان امروز چه چیزی برای موفقیت لازم است، ان گاه آن ابزارها را در اختیار ما میگذاشتند.”
مریم پوستی (دانش آموز دیروز)
نظرات شما