کارگاه مادر و کودک مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول
دوره های هَمبازی مجازی: بازیگوشی های قبل از کلاس اول (کارگاه بازی مادر و کودک): اين کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند .شامل بازی های علمی، ریاضی، حرکتی، آمادگی خواندن و نوشتن، تمرکز، کارکردهای اجرایی مغز و بازی های رشدی هستند. بازی هایي شاد که یادگیری های فراوانی برای بچه ها به همراه دارد و آنها را برای رفتن به مدرسه آماده می کند. به علاوه فرصتی است که مامان ها تعداد بسیاری بازی یاد بگیرند که می توانند فرای ساعات کلاسی نیز آگاهانه با بچه ها بازی کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 5 تا 6 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 24 تیر 1399
زمان : سه شنبه ها _ ساعت 12 تا 12:50
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
کارگاه مادر و کودک مجازی: بازی های بپر بپر
دوره های هَمبازی مجازی: بازی های بپر بپر (کارگاه بازی مادر و کودک): این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند. شامل بازی های حرکتی مختلف هستند و برای تقویت مهارت های ورزشی، حرکتی ظریف و درشت، تمرکز و هوش فضایی بچه ها عالی هستند. به علاوه فرصتی است که مامان ها هم با بچه ها بازی و ورزش کنند. این دوره ها از سوی خانم فائزه وحدت نیا، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران و کارشناس بازی و اسباب بازی به تویز در خانه کتابدار کودک و نوجوان برگزار می شود.
کودکان 4 تا 7 ساله می توانند در این دوره شرکت کنند.
آغاز دوره : 22 تیر 1399
زمان : يکشنبه ها، ساعت 13 تا 13:30
اطلاعات بیشتر را می توانید از کتابخانه کودک و نوجوان دریافت کنید.
تلفن ثبت نام : 02166962904
ساعات تماس: شنبه تا چهارشنبه، ساعت ٩ تا ١٤
جشن تيرگان ١٣٩٩ مجازى
هر سال جشن تیرگان را در خانه کتابدار باهم جشن میگرفتیم. تصمیم گرفتیم امسال نیز مانند هرسال این جشن را با تغییرات کوچک برپا کنیم. به خانههای شما بیاییم و درباره تیرگان بیشتر بدانیم. "فرشته قبادی" عضو شورای کتاب کودک و کمیته ترویج خواندن که تسهیلگر جشن تیرگان بوده است، روایتگر آن است.
ضمنِ برپایی این جشن برای کودکان این سوالها را با خودمان مرور میکنیم: چرا ایرانیان "جشن" را خلق کردند؟ آیا میخواستند قانع باشند و با شکرگزاری مشکلات را فراموش کنند؟ آیا میخواستند برای مشکلات، با روحیهای تازه راهحل پیدا کنند؟ آیا اساسا تسلیم مشکلات بودند یا با آنها میجنگیدند؟ آیا ...
"جشن" امروز چه معنایی میتواند داشته باشد؟ ...
قصه های ترویج
معرفى كتاب محمد بهمن بيگى
معرفی کتاب (۱۲۹۸- ۱۳۸۹) محمد بهمنبیگی، بنیانگذار آموزش عشایری ایران: “اعتقاد عمومی زمامداران فرهنگی و غیرفرهنگی براین بود که ایل تا زمانی که گرفتار حرکت است و اقامتگاه مشخصی ندارد، نمیتواند به دانش و سواد دست یابد. اسکان ایل را که امری پیچیده و طولانی بود، آسان و آموزش را که مسالهای آسان بود دشوار میپنداشتند.” “من پس از آنکه با وجود تلاش بسیار و سپردن راههای ناهموار به مقام مهمی دست نیافتم، دلسوز و مردمدوست شدم و به فکر باسواد کردن بچههای بیصاحب عشایر افتادم!
خبردار شدم دکتر شایگان به مقام وزارت آموزش و پرورش رسیده است به دیدارش شتافتم. دیدارش برخلاف دیگران دشوار نبود. زیارتش کردم. شخصیت والایی بود. عرایضم را به سمع قبول شنید.
پیشنهادم این بود که برای آغاز کار، پنجاه آموزگار در اختیارم گذاشته شود. در این پیشنهاد، متعهد شده بودم که مفت و رایگان و بیهیچگونه توقع و انتظار، همکاری کنم. وسایل حرکت، زندگی و اقامت آموزگاران را شخصا و با کمک یاران و دوستان ایلی فراهم نمایم و نخستین گروه “دبستانهای متحرک” را راه بیندازم.”
“… بر آستر چادرها و دیوارهای سنگچین مدارس این عبارت نوشته بود “طلای شهامت را با سیم سواد مبادله نکنیم” …”
زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی محمد بهمنبیگی را میتوانید در کتاب زندگینامه ایشان که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چاپ کرده است، بخوانید …
سبک زندگی عشایری، یکی از شیوههای زندگی جمعی پایدار بر روی زمین شناخته شده است و موسسهها و سازمانهای ملی و بینالمللی آن را مورد مطالعه قرار میدهند.
زندگی عشایری چه ویژگیهایی برای ترکیب با زندگی شهری دارد؟ …
نظرات شما